23 Şubat 2010

Test Blogu Oluşturma, blogu olan ve temasında düzenlemeler yapmak isteyen herkesin işine yarayacağını düşündüğüm bir konu. Test blogu, hatalı tema düzenlemelerine karşı orjinal temanın koruyucusu olacaktır. Bir nevi yedekleme merkezi olarakta kullanılabilir.

Adım 1 : Orjinal Blogu Dışa Aktarma

test-blog
Öncelikle tüm blog içeriğinin yedeklemekte fayda var. Böylelikle değerli vaktinizi ayırıp yazdığınız yazılarınızı koruma altına almış oalcaksınız. İzlemeniz gereken yol; Blogger Kumanda Paneli > Ayarlar > Temel > Blog Araçları > Blogu dışa aktar şeklindedir. Açılan yeni pencerede Blogu Yükle tuşuna basarak tüm yazılarınızı yedekleyebilirsiniz.


Adım 2 : Orjinal Temayı Yedekleme

tema-yedek

İkinci adım olarak sırada, orjinal temanın bir kopyasını almak var. Bu adım, iç rahatlığı ile stresten uzak bir şekilde temada her türlü değişikliği yapabilmenizi sağlayacak. İzlemeniz gereken yol; Blogger Kumanda Paneli > Yerleşim > HTML'yi Düzenle > Tam Şablonu Yükle şeklindedir. Tam Şablonu Yükle tuşuna basıp dosyayı bilgisayarınıza kaydettiğiniz de temanızın kullanmakta olduğunuz son versiyonunun bir yedeğini almış olacaksınız.

Adım 3 : Test Blogu Oluşturma ve Ayarlama

test-blog-ayar

Blogdaki Tüm Yazıların yedeğini aldık. Temamızın bir kopyasını oluşturduk. Şimdi iki yedeğimizi yükleyebileceğimiz bir blog oluşturacağız. Blogger Kumanda Panelinden Blog Oluşturun seçeneğine tıklayın. Yeni test blogunuz için isim ve adres yazın. Devam tuşu ile blog oluşturun.

Adım 4 : Blog İçe Aktarma

blog-ice-aktar

Oluşturduğunuz test blogunuza isterseniz daha sonradan isterseniz de blogu oluşturma esnasında Blog İçe Aktarma Aracı ile birinci adımda yedeklediğiniz yazılarınız yükleyebilirsiniz. Gelişmiş kurulum seçenekleri ile orjinal blogunuzdaki tüm yazılarınız yeni test blogunza aktarabilirsiniz. Ayrıca test blogu oluşturduktan sonra da Blogger Kumanda Paneli > Ayarlar > Temel > Blog Araçları > Blogu içe aktar yolunu izleyerek orjinal blogunuzda yer alan yazılarınızı test blogunuza yükleyebilirsiniz. İkinci adımda bilgisayarınıza yüklediğiniz .xml uzantılı dosyayı seçin ve yükleyin.

ice-aktar-blog

Adım 5 : Tema Yükleme

İkinci adımda izlenilen yoldan farklı olarak; Blogger Kumanda Paneli > Yerleşim > HTML'yi Düzenle > Sabit sürücünüzdeki bir dosyadan şablon yükleyin seçeneğinin yanındaki Gözat tuşuna basın ve ikinci adımda yüklemiş olduğunuz orjinal temanızın son halini test blogunuza geri yükleyin.

tema-yükle

Beşinci adım ile birlikte Test blog oluşturuldu. Bu yazı ile birlikte; Blogu Dışa Aktarma, Orjinal Temayı Yedekleme, Blog Oluşturma, Blogu İçe Aktarma, Tema yedekleme gibi bir blogger kullanıcısının bilmesi gereken temel özellikleri de tekrar etmiş ve vurgulamış olduk. Eksik kalan ya da anlaşılmayan hususları yorumlar kısmında belirtirseniz sevinirim.

Kolay gelsin.
Yorum
SirEvo dedi ki...
Eline sağlık abi. Bu olayı 2-3 gün önce yapmıştım. Ara sıra lazm oluyor, teşekkürler anlatım için. :)
Bu arada benim Networked Blogs olayını da bekliyorum. :P
Sade dedi ki...
Ara ara yedekleri güncellemekte fayda var.
Bu arada bugun bir türlü anlaşamadık.:))
SirEvo dedi ki...
Son mesajınla anlaşmış olduk, teşekkür ettim. :))
Sade dedi ki...
Sonunda şükür:) Kolay gelsin...
Adsız dedi ki...
vallahi çok işe yaradı yaaaa :D
Runnex dedi ki...
Teşekkürler...