01 Ocak 2010

Blogger bloglarınıza Facebook Paylaş Tuşu eklemek artık çok basit. Sosyal medyanın gücünü iyi kullanabilmek için benzer tuşları bloglarınıza nasıl ekleyebileceğinizi anlatmıştım. Şimdi de sırada Facebook paylaş tuşu ekleme var. Bu paylaş tuşu ile yazdığınız yazıları insanlara en kısa sürede ulaştırabilir yada yazınızı beğenenlerin kendi arkadaşları ile yazınızı anında paylaşmasını sağlayabilirsiniz. Yazınız paylaşıldıkça onu okuyan kişi sayısı artacaktır. Paylaş, paylaş, paylaş faydası. Paylaşmanın mantığına kısaca değinmek istedim. Bilinlerede kısa bir hatırlatma oldu. Şimdi esas konuya geçelim...

Facebook'un kullanıcılarına sunmuş olduğu 5 ayrı paylaş düğme çeşidi var. Bunlardan iki paylaş tuşu yazınızın paylaşılmasını sağladığı gibi yazının kaç kez paylaşıldığını da göstermektedir. Önemli olan kısımda bu: Paylaş Sayısını Gösterme. Aynen Tweet Tuşunun çalışma mantığı ile çalışmaktadır.

Tuşları, blog yazı alanınızda farklı yerlerde konumlandırabilirsiniz.

Sağ tarafta resmini görmüş olduğunuz box count tipi Facebook tuşunu Blogger Bloglarınızda kullanmak için alttaki kodu kullanabilirsiniz; Eğer sayfanızın üst kısmında görüntülenmesini isterseniz sağa veya sola konumlandırabilirsiniz.


Sağ üst köşe;

<div style="float:right;padding:4px;">
<a expr:share_url='data:post.url' name='fb_share' rel='nofollow' type='box_count'>Paylas</a>
<script type="text/javascript" src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share"/>
</div>

Sol üst köşede kullanmak isterseniz alttaki kodu kullanabilirsiniz;
<div style="float:left;padding:4px;">
<a expr:share_url='data:post.url' name='fb_share' rel='nofollow' type='box_count'>Paylas</a>
<script type="text/javascript" src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share"/>
</div>

Sağ tarafta resmini görmüş olduğunuz button count tipi Facebook tuşunu Blogger Bloglarınızda kullanmak için alttaki kodu kullanabilirsiniz; Eğer sayfanızın üst kısmında görüntülenmesini isterseniz sağa veya sola konumlandırabilirsiniz.
Sağ üst köşe;
<div style="float:right;padding:4px;">
<a expr:share_url='data:post.url' name='fb_share' rel='nofollow' type='button_count'>Paylas</a>
<script type="text/javascript" src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share"/>
</div>

Sol üst köşe;
<div style="float:left;padding:4px;">
<a expr:share_url='data:post.url' name='fb_share' rel='nofollow' type='button_count'>Paylas</a>
<script type="text/javascript" src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share"/>
</div>

Yukarıda sıralanan seçeneklerden birini blogunuzda kullanmak üzere seçtikten sonra;

Temanızda <div class='post-header-line-1'/> kodunu aratın. Bulmuş olduğunuz bu koddan hemen sonra yukarıdaki kodlardan kullanmak istediğiniz tuşa ait kodu kopyalayarak yapıştırın.

"Blogumda <div class='post-header-line-1'/> kodunu bulamadım! Ne yapmam gerek?" diye düşünenler sözüm size hiç merak etmeyin. Temanızda <data:post.body/> kodunu aratın ve üstüne gerekli kodları yapıştırın.

Kolay Gelsin... Yeni Yılınız Kutlu olsun...

Kaynaklar : Facebook Share, Using Facebook Share Button
Yorum
E-demir dedi ki...
teşekkürledim hemen uyguladım :))
E-demir dedi ki...
Teşekkürler siteme hemen uyarladım :)
Unknown dedi ki...
teşekkür ederim. kurabildim :))
Sade dedi ki...
güzel bir eklenti ;) güle güle kullanın arkadaşlar...
Umt dedi ki...
uv tskler :))
Vural Veral dedi ki...
alt köşede kullanabilme durumu var mıdır?
Sade dedi ki...
Gerekli kodları <data:post.body/> kodunun üstüne yapıştırırsanız yazıların üstünde başlığın altında yer alır. Ancak gerekli kodları bu kodun altına yapıştırırsanız yazıların sonunda görüntülenir.
Hækhan dedi ki...
Benim blogumun HTML'sinde , ve div class'lı kod yok. :D
Unknown dedi ki...
kimlerin paylaştığını veya hangi sitelere yazılarımızın yönlendişrildiğini bilebilir miyiz?
Admin dedi ki...
yeni bir blooger kurucusuyum ve facebook eklentisi koymak istedim ama html de bende div ve class lı kod u bulamadım widget olarak koyabiliyorum ama yazıların sonuna koymak istiyorum ayrıca ana sayfada üst tarafta katagorilere ayırma istiyorum mesela iletişim anasayfa videolar tarzı nasıl yapabilirim yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim
Nurbetül Altınkaya dedi ki...
yahu ben o kodları bulamadım ki. Yani o kadar çok kod var ki tek tek nasıl bakayım :(
Adsız dedi ki...
direk facebooktan kodları aldığımda olmamıştı ama bu oldu tesekkurler;)
! soNer ! dedi ki...
ben sag taraftakı gıbı yapmak ıstıyorum buyukce en az 10 kişinin görüneceği şekilde Sizdeki Takip Listem Sayfanız gibi Onu anlatırmısınız
Adsız dedi ki...
tam olarak hangi kodların arasına yapıştıracağız anlamadım : bircok div kodu var...
Unknown dedi ki...
Usta inşallah soruma cevap verirsin. Sitenin ismini veriyorum. Temayı değiştirdiğimden beri bazı şeyler ters gidiyor. Mesela 404 sayfası için koyduğum script çalışmıyor.

Aynı şekilde buradan öğrendiğim ve diğer sitelerden öğrendiğim scripti kendi bloguma eklediğimde çalışmıyor.

Bir zahmet niye böyle olduğunu söyleyebilir misin ? Temayı değiştiremem.

Ergodinamik.blogspot.com
Beniyisimi dedi ki...
Her ikisi de yok ise :( ctrl+f ile arattım her ikisini de yok malesef:(
Adsız dedi ki...
Teşekkürler
TeaK dedi ki...
Ben 4-5 hafta önce button count türdeki butonu siteme ekledim ve şuan onu kaldırmak istiyorum ama kodları bulamıyorum acaba yardımcı olurmusunuz.
Adsız dedi ki...
Güzel paylaşım kardeşim. Teşekkür ederim ve öncelikle sizlere durum beğendirme yi de tavsiye ederim sağlıcakla kalın.