07 Ocak 2010

W3Schools
Web teknolojileri ve standartlarına harfiyen uyan bir blog ya da web sitesine sahip olmak mı istiyorsunuz? Bir blog veya web sitesi yapmak istiyorsunuz, ancak ilk adımı nasıl atacağınızı bilemiyor musunuz? Aklınızdaki tüm sorular W3Schools Web Teknolojileri okulu ile çözülecek.

Bir blog veya web sitesi tasarımı yapmak ve ardından da hazırladığınız bu blogu veya web sitesini yayına açmak istiyorsanız ilk olarak düşünmeniz gereken bazı hususlar var. Öncelikle dinamik olarak değişen bir içerik istenmiyorsa daha çok basit içerikli ve html tabanlı bir web sitesi istiyorsanız sadece html kullanarak bu web sitesini hazırlayabilirsiniz. Basit bir site için CoffeeCup HTML Editor ve Frontpage gibi HTML editörleri kullanabilirsiniz. Sıfırdan bir web sitesi yapmak yerine Blogger, Wordpress ve benzeri hazır platformlardan yararlanabilirsiniz. Hazır Platform kullanıcısıysanız, sormanız gereken öncelikli sorulardan biri 'Blogum Web teknolojileri ve standartlarına uyumlu mu?' sorusu olmalıdır. Blogunuzun standartlara uygunluğunu Validator (The W3C Markup Validation Service) sitesinden kontrol edebilirsiniz. Eğer bir blogger kullanıcısı iseniz, yaklaşık 450 ile 600 arasında hata ile karşılaşmanız mümkün. Gözünüz korkmasın bunun da çaresi W3Schools Web Teknolojileri okulu.

Web teknolojileri ve standartları belirleyen W3C (World Wide Web Consortium) konsorsiyumunun adeta internetteki okulu niteliğinde olan W3Schools sitesini öneriyorum. W3Schools Web Teknolojileri okulu ile W3C standartlarını uygun bir web sitesi yapmanız mümkün.

W3Schools Web Teknolojileri okulu, Alexa istatistiklerine göre dünyada en çok ziyaret edilen 414. web sitesi. Alexa’ya göre Türkiye’deki en çok ziyaret edilen 602. web sitesi. En çok %27 oranı ile ABD başta olmak üzere, Hindistan, İngiltere, Almanya, Çin, Pakistan, Bangladeş, vb… ülkelerden ziyaretçi ağırlamaktadırlar. Türkiye %1,5 oran ile 15. sıradaki yerini almış. İlk 15’te yer alıyor olmak Türkiye’de bu konuya verilen önemi gösteriyor olsa gerek…

W3Schools Web Teknolojileri okulunda sadece Web sitesi geliştirmenin ilk aşaması olan HTML (Hyper Text Markup Language) öğrenmek değil internet ortamındaki kompleks birçok konuyu öğrenmek de mümkün; XML nedir hakkında bilmek istedikleriniz için sizi buraya alalım. JavaScript ile alakalı malumatlar için buraya bakabilirsiniz. CSS “nedir? ne değildir?” diye merak ediyorsanız, W3School CSS adresine bakabilirsiniz. AJAX nedir hakkında bilmek istediklerinizin hepsi W3School Ajax adresinde. PHP nedir hakkında tüm bilmek istedikleriniz sizi şöyle alalım; W3School PHP . Ya da Flash hakkında malumat almak için buraya ve son olarak Web Hosting hakkında bilgi almak için buraya bir bakmanızı öneririm.

Bununla beraber ilgi duyduğunuz konular ile alakalı sınavlar sayesinde bilginizi sınayabilir. Sertifika programları ile kendinizi ödüllendirebilirsiniz. Sertifikalar için W3Schools' Certifications adresi ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca zorluk çektiğiniz konularda ya da merak ettikleriniz için forum sayfalarını da kullanabilirsiniz. Forum sayfası için buyurun.

Konu hakkındaki görüşlerinizi yorum kısmına yazarsanız memnun olurum. Böylece konunun gelişmesine ve dallanıp budaklanmasına da katkıda bulabilirsiniz.

Kolay gelsin.
Yorum
Adsız dedi ki...
hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....
Sade dedi ki...
Thanks for visiting. Hope to see you more often... Have a great blogging...
Kadir dedi ki...
Selam sitenizi sürekli ziyaret ediyorum gerçekten çok güzel ve faydalı yazılar yazıyorsunuz
en son sizin editlediginiz blogger temasını kullanıyordum ki bugün wp de bloggere çevrilmiş
bir tema gördüm çok hoşuma gitti .xml olarak yükledim ancak ince ayarları yapamadım ve size
başvurdum siteniz de anlatımını yaptıgınız diger temalar gibi bunun da anlatımını yapar mısınız ?
gerçekten çok güzel bir tema çok uzattım galiba grşrz

bahsettigim tema : Mystique teması

DEMO :http://wpbt-mystique.blogspot.com/

İNDİR:http://www.box.net/shared/itz9skatvv

Mail adresinize yazdım ama burdada yazmak istedim

Yardım eder misiniz acaba
Sade dedi ki...
Merhaba Kadir,

bu kadar ısrara karşı anlatalım anlatmasına da nedir senin ince ayarlardan kastın ne gibi bir değişikliktir?
mypak dedi ki...
mypak :

Uzun süredir "w3School" sitesinden faydalanan bir kişi olarak bu site hakkında yorumları merak ettim ve arama sonucunda sizin bloğunuz ile de tanışma fırsatı buldum .
"W3 school" daki html,css,javascript,php konularını örnekleriyle çalıştım peki bundan sonra kendimi geliştirmek ve uygulama yapmak için hangi kaynakları veya platformları kullanmam gerekir sizin önerileriniz nelerdir?
Sade dedi ki...
Bir sonraki aşama olarak eğer blog alemi için bu konuya merak sardıysanız kendinize bir blog teması yapmanızı öneririm. Örnekle ögrenmek, test etmek en güzelidir. Dahası ilgili programlarla geliştirilebilir...
Devremülk dedi ki...
evet bir blog açmak istiyorum
W3Schools Web Teknolojileri okulu nasıl acaba
bize hoş geldiniz dedi ki...
Merhaba. Bugün siteyi tesadüfen öğrendim. İki aydır veri tabanı kursuna gidiyorum.Beş ay daha devam edecek. Konular beni aştı. İçlerinde en acemisiyim. Sorularım oyalanma olarak algılanıyor. Amacım sadece bir web sitesi yapıp yayınlıyabilmek.Yardımcı olursanız sevinirim. Sağlıkla kalın.