07 Nisan 2010

Blogger Tema Tasarlama
Blogger için kullanılabilecek yüzlerce temayı internette ilgili sitelerden bulabilirsiniz. Çoğu zaman herşeyi ile mükemmel tema bulunamaz. Bir bölümü sizin tam istediğiniz gibi olan temanın diğer kısmı, hiç hoşlanmadığınız gibi olabilir. Tema tasarlayan kişiler ne kadar farklı temalar tasarlamak isterlerse istesinler, temalarını kendi içinde değerlendirdiğimizde bir ileri bir geri benzer temalar olduğunu görebiliriz. Bu söylediklerimi, tema tasarımını basitleştirmek için söylemiyorum, daha çok tema tasarımcısının bakış açısını temasına da yansıtması ile çok büyük farklılıklar yaratamayacağını ifade etmek için söylüyorum. Yoksa sıfırdan bir tema yapmak tabiki takdir edilecek bir olay.

Farklı tasarlanmış bu temalar arasından dahi seçim yapamıyorsanız, blogger temanızı kendiniz tasarlayabilirsiniz. Blogger temanı kendin tasarlamak için artık bloggerın yeniliklerini kullanabilirsiniz. Daha önce sizleri haberdar ettiğim; Blogger Şablon Tasarımcısı bu iş için biçilmiş kaftan.

1. Gövde Yerleşimi (Overall Template - Layout Structure) :
Gövde Yerleşimi, yazı alanını, başlık alanını ve sütun alanını kapsaması ile en önemli kısımdır. Kendi temanızı kendiniz tasarlamak için bu kısımdan başlayabilirsiniz. Göreceğiniz üzere, sütunsuz, iki sütunlu, sağda sütunlu veya solda sütunlu tema seçenekleri mevcut.

Blog Tema Tasarım

2. Alt Bilgi Yerleşim (Footer Layout) :
Alt Bilgi alanınızı tekli, ikili ya da üçlü yapma seçenekleri mevcut.

Blogger Tema Düzenleme

3. Genişliği Ayarlama :
Blog genişliği ve sidebar kenar çubuğu genişliğini istediğiniz boyuta getirebilirsiniz.Temadaki kodları değiştirmeye gerek kalmadan bu ve benzeri özelliklerin eklenmesi temada basit değişiklik yapmak isteyen kişiler için büyük bir avantaj.

4. Arka Plan Resmi :
Blogger kullanıcılarına, arka plan resmi olarak kullanabileceğiniz bir kütüphane sunuyor. Çok fazla seçenek var ve blogger temanı kendin tasarlamak istiyorsan muhakkak bir tanesi hoşuna gidecektir.

Bu kısımda kendi tasarladığınız resmi de ekleyebilirsiniz; Temanızda alttaki koda benzer kodu bulun;
<Variable name="body.background" description="Body Background" type="background"
color="$(body.background.color)" default="#111111 url(http://themes.googleusercontent.com/image?id=1OACCYOE0-eoTRTfsBuX1NMN9nz599ufI1Jh0CggPFA_sK80AGkIr8pLtYRpNUKPmwtEa) repeat-x fixed top center" value="#e6e9ee url(http://themes.googleusercontent.com/image?id=1-QeziT_xhEvxfBl8wPx5qvDh7FrTqJvLJR2vQYW-ZkaGhxc2p1Zzl4P1_LVa2rRTUapD) no-repeat fixed top center "/>

Bulduğunuz kodda kırmızı ile renlendirilmiş olan kısıma resminizin adresini yapıştırmanız yeterli. Resim için gerekli ayarlar için arka plan düzenleme yazısında yer alan detaylı anlatımdan faydalanabilirsiniz.

Tabi unutmadan, şunu belirtmekte fayda var; Şablon tasarlayıcısı ile tasarlanmış bir tema kullanıyorsanız yukarıdaki kodu bulabilirsiniz.

5. Gelişmiş :
Bu kısım ile blogunuzdaki tüm renk içeren alanları, yazı boyutlarını ve yazı tiplerini değiştirebilirsiniz.Klasik temalardaki uygulamaya çok benzer bir özellik. 

Bu uygulamaların benzerlerini daha önce klasik şablonlarda nasıl uygulanacağına dair blogda bir çok yazı bulabilirsiniz. Artık, bu uygulamaların çoğunu, şablon tasarlayıcısının sunduğu çok basit yöntemlerle kısa sürede yapmak sizin de elinizde.

Siz de kendi temanızı tasarlayın. Öncelikle, test blogunuzda deneyin ve kullandığınız bloga yükleyin. Gerçekten yaptığınız temaya güveniyorsanız, yorumlarda belirtin. Örnek olması adına yazıya ekleyelim. Son olarak, sizlerin konu ile alakalı önerilerinizi bekliyorum. 

Kolay gelsin...
Yorum
Adsız dedi ki...
selamlar bu mystique tema geç açılıyor ya da hiç açılmıyor.Kendi demo sitesinde bile öyle.10 megabit internet kullanıyorum ancak yine yavaş.Düzeltme şansımız var mı ?
Demo sitesi:
http://wpbt-mystique.blogspot.com/

Teşekkürler..
Sade dedi ki...
@Adsız: Evet, hakikaten çok yavaş. Yukarıdaki anlatıma göz gezdirirseniz belkide çok daha iyisini zaten siz de yapabilirsiniz. Hem de en azından bu kullanmaya çalıştığınız temadan hızlı çalışır.

Yine de bu temay kullanmak istiyorsan hızlandırmak için resimleri, .js dosyalarını güncellemeni öneririm. Daha fazlası için temayı oluşturan kişi ile iletişime geçmeniz sizin faydanızadır diye düşünüyorum...
Consigliere dedi ki...
bir de kenarda resim pixel boşluğunu büyütmek istiyorum 219 olarak görünüyor onu 305 yapabilir miyim acaba ?
Consigliere dedi ki...
abi merhaba facebooktan ulaşmaya çalıştım ama yoğunsun sanırım.ben bu üstteki arkadaş gibi mystique temasını bloguma uyguladım(http://bahsinadresi.blogspot.com) ancak şu bannerı menunun altına nasıl çekebilirim.şimdiden teşekkürler..
turkuazlale dedi ki...
İyi akşamlar,sizin verdiginiz bilgiler dogrultusunda blogumda degişiklikler yaptım bunun için size teşekkür ederim.Bu konularda fazla bilgim yok ama ögreniyorum sizin sayenizde,şu anda bir sorunum var bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum. Sorunum yeni şablon tasarımından bir sayfa yaptım şimdiye kadar herşey iyiydi,şimdi arada yerleşim sayfasında degişiklik yapmak isterken isteginizi yerine getiremedik ve bu kodu ve şifreyi gibi bir şeyler yazıyor (pek anlamatamadım ) simdide resim yükleyemiiyorum hata var tekrar dene diyor 4 gündür böyle ne yapmam gerekiyor. Anlatabildimmi bilmiyorum, kusura bakmayın bu yaştan sonra bu işlere kalkarsan böyle oluyor:)) Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
Sade dedi ki...
@TurkuazLale: Değerli sözleriniz için teşekkürler. Ayarlar > Temel > Yayın düzenleyicisi seçin ve Eski düzenleyici ya da
Oluştur modunu gizle seçeneklerin seçerek resim yüklemeyi deneyin sanırım sorun çözülecektir.

@Consigliere: Temayı hiç denemedim ama banneri menü çubugu varsa altına sürükleyebilirsiniz. Yoksa, yazı alnının üstüne yerleştirebilirsiniz, böylece menü altında gibi görünür. Yok öyle değil temadan düzenlemek istiyorum dersen bu vakitsizliğimde onu inceleyip geri dönmem biraz zaman alır. Umarım zamanın vardır.
turkuazlale dedi ki...
Hayırlı günler,söylediklerinizi uyguladm ama degişen birşey yok sorun devam ediyor,daha önce kullanıyordum 5,6 gündür bu sorun var.İlginiz için teşekkür ederim.
Sade dedi ki...
@Turkuazlale: Aynı sorun daha önce benimde başıma geldi. Bu yöntemi denedim sorun çözüldü. Onun için bu yöntemi size önerdim. Resim yükleme seçeneğide tamamen teknik aksaklıktan da kaynaklanabilir. Böyle durumlarda bir süreliğine tiynpic, photobucket gibi resim yükleyici siteleri kullanmakta fayda var. Zaman kaybetmemek için ;)
Adsız dedi ki...
selamlar.

Ben blog temamı değiştirdim.

ama tüm postlarım çift oldu. bi kaç posttan sonra en baştan tekralanıyorlar.

Daha sonrayerleşimden dikkatettim iki tane blog kayıtları gadgeti var ve bunlarda kaldır seçeneği yok.

Şablonu defalarca tekrardan yükledim değiştirdim ama olmadı.

Lütfen yardım ederseniz çok memnun olurum.
Sade dedi ki...
@Mor Kelebek: Bence o temayı başka bir tema ile değiştirin. Hiç düzenlemeyle falan vakit kaybetmeyin. <data:post.body/> kodundan blogunuzun temasında kaç tane var bir kontrol edin?
Beyaz Düşler Moda Evi dedi ki...
Merhaba,

Picture Window temasını hazırlıyorum şu an, sekmelerin rengini bir türlü değiştiremiyorum.Bu yeni özellikle beraber mümkün değil mi?

Araştırmacı kişiliğinizin hepimize katkısı sonsuz.Teşekkürler...
aulger dedi ki...
blogum www.gk.gy.blogspot.com
sidebarın bölümlenmiş iki kolonun üzerine 300x250 bir alan yerleştirmek istedim ama başaramadım yardımcı olursanız sevinirim.

şablonu burdan indirebilirsiniz
http://themecraft.net/2010/01/multichrome-blogger-template/
Necmiye dedi ki...
merhaba bende şablonumu değistirmek istiyorum fakat tasarıma tıkladığımda şablon tasarımcısına tıklıyorum acılıyor fakat ne sablonlar gözüküyor nede bir işlem yapamıyorum...
NESLiiCE dedi ki...
Peki kendimiz photoshopta tema nasil yapabiliriz ve xml olarak nasil ekleyebiliriz bu konudada bilgi verebilirmisiniz?
Editor dedi ki...
tebrik ederim harika bilgiler çok işime yaradı, teşekkürler.
Adsız dedi ki...
çok güzel bir bloğunuz var.bu da benim ki http://writer-denho.blogspot.com/
Unknown dedi ki...
böyle şeyler çok işe yarıyor. www.fulloyunkeyfi.net
Unknown dedi ki...
Ya iğernç bir yazı hiç beğenmedi ve zaten blogcular bunu bilir çok çirkin kınıyorum iğrenç çok sıkıcı bunu okucağıma giderim paralı site kurarım sadas :D
Unknown dedi ki...
Merhaba, öncelikler böyle yararlı bir blog yaptığınız için teşekkür ederiz.

ana gövde dediğimi yazılarımızın yazıldığı yeri 2 veya 3 sütun yapabiliyormuyuz. sadece ana gövde için söylüyorum. nasıl yapabilirim...teşekkürler
Deniz Su Tiffany dedi ki...
ekmek satmak yerine ekmek yapmayı öğretiyorsunuz. Oldukça başarılı :) emeğinize sağlık.
Unknown dedi ki...
merhabalar blog konusunda bilginiz olduğu için rahatsız ediyorum..
konu ile alakası yok ama benim blog sayfamda yorumlar butonu silinmiş acaba neden olabilir kulanıcı profilindeki yorumlar butonu sadece kullanıcının bakabildiği yani bilmiorum anlata bildimmi neden olabilir ne yapmam lazım blog açalı daha 2 gün oldun ilk gün vardı sonra Google+ ile oturum açtım acaba ondanmı silindi yardımcı olursanız çok memnun olurum