20 Temmuz 2009

Google, Web Master Tools ile hızlı, kolay ve iyi şekilde siteniz hakkında detaylı bilgiye sahip olabilir. Aynı zamanda Web Master Tools'a kayıt olmak Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) içinde faydalı olacaktır. Web Yönetici Araçları'na blogunuzun site haritasını yükleyebilir ve böylelikle Google'ın sizin siteniz hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.

Web Yönetici Araçlarını Kullanmak için Sebepleriniz Var

1. Site haritası oluşturmak.
2. İçerik Analizi Yapabilmek; Sitenize giden bağlantılar, Anahtar Kelimeler, İç bağlantılar, Abone istatistiklerinizi inceleyebilirsiniz.
3. Sitenizdeki URL'leri Bulunamadı, Erişilemiyor, HTTP, Site Haritaları içerisinde, Zaman aşımına uğradı, robots.txt ile kısıtlanıyor, İzlenemiyor gibi kategorilere ayrılmış listeler yardımı ile kolayce görüntüleyebilme ve varsa sorunları düzenlem imkanı.
4. Harici Bağlantılar: Sitenize başka sitelerce verilmiş olan bağlantıları görüntüleme imkanı.
5. Harici Bağlantıların içeriği hakkında bilgi.
6. URL İndekslenme: Google tarafından hale hazırda indekslenmiş olan bir içeriğin indekslenmesini istemiyorsanız URL'yi kaldırma imkanı.

Liste benzer maddelerle daha da uzatılabilir.

Wordpress gibi diğer blog platformlarında hazır eklentilerle oluşturulabilen Site Haritasını Blogger'da oluşturmak için atom.xml beslemesini kullanabiliriz. Eğer halen site haritanızı Web Yönetici Araçlarına kaydettirmediyseniz, vakit kaybetmeden Web Yönetici Araçlarına kayıt olun. Kayıt işleminden sonra var olan sitenizi kayıt ettirmelisiniz. Size verilecek olan kodu istenlen yere yerleştirin ve sitenizi doğrulayın.

Doğrulama işleminden sonra, site haritası eklemek istediğiniz blogunuzu Web Yönetici Araçlarıda seçin. Açılan pencerede sayfanın solunda yer alan Kontrol Panelinden Site Yapılandırma > Site Haritaları yolunu izleyin ve Bir Site Haritası Gönderdin seçeneğine tıklayın açıan kutucuğa alttaki gibi Site Haritanızı ekleyin;

http://blogadiniyaz.blogspot.com/atom.xml?redirect=false&max-results=100
ya da
http://www.siteadiniyaz.com/atom.xml?redirect=false&max-results=100

* Eğer besleme için Feedburner kullanıyorsanız, ?redirect=false kodunu eklediğinizde hata kodu alabilirsiniz.
* max-results=100 kodu sitenizde yer alan son 100 yazınızın site haritanızda yer almasını sağlayacaktır.

Eğer sitenizde 100'den fazla sayıda yazınız varsa;
atom.xml?redirect=false&start-index=101&max-results=100

Eğer sitenizde 200'den fazla sayıda yazınız varsa;
atom.xml?redirect=false&start-index=201&max-results=100

Daha fazla yazınız varsa benzer şekilde ilerleyebilirsiniz.


Site Haritası Hazırlamak için Farklı Yöntemler


En önerilen yöntem Web Yönetici Araçları ile Site haritası oluşturmaktır. Ancak merak edenler için site haritası oluşturmaya olanak sağlayan birkaç siteden de bahsetmek isterim.

* xml-sitemaps.com sitesiyle bilgisayarınıza herhangi bir program yüklemeden, bedava olarak site haritası oluşturabiliyorsunuz. Oluşturulan site haritası Google, Yahoo!, Live Search başta olmak üzere tüm arama motorlarına uygun. 500 sayfalık limiti var.

* WriteMaps, online olarak site haritası oluşturmanıza, düzenlemenize ve paylaşmanıza izin veren web tabanlı ücretsiz bir araç.

* FTP tipindeki Blogger blogları için; Gsite Crawler

gibi Site Haritaları oluşturabileceğiniz farklı sitelerde kullanılabilir.
Yorum
MURAT PINAR dedi ki...
Google'nin gözüne girmenin en iyi yollarından...

Teşekkürler bu ayrıntılı inceleme ve bilgilendirme için..
Sade dedi ki...
Blogu geliştime, hatalarınız düzeltme, içerik hakkında detaylı bilgileri ve bunların muhasebesini yapabiliriz. Daha çok bloglama aleminin rehberi gibidir, bir yol haritası olarak görülebilir.
Simyacı dedi ki...
Eğer sitenizde 200'den fazla sayıda yazınız varsa;
atom.xml?redirect=false&start-index=201&max-results=100
//blogadi.blogspot.com burdan sonra ki boşluğa ben sadece bunu yazdım

atom.xml?redirect=false&start-index=201&max-results=100
----------------------------------------------------
gördüm ki benim 200 den fazla yazım olduğu için 100 yazılık olan kabul edilmiomuş şimdi kabul edildi :) sevindim hemen baktım arşivine bu gün artış varmış düne göre sizin tavsiyeniz üzerine bilgi girişlerini yaptım dahada yapıcam ;)
Sade dedi ki...
İşine yaramasına sevindim sevgili Simyacı, alakalı konularda yardıma ihtiyacın olursa ben hep buralardayım kolay gelsin.
Ehe dedi ki...
merhabalar
sitemin tanıtımını yaptığınız için tekrar teşekkür ederim
benim bir sorum olacak (yine .))
/www.xml-sitemaps.com adresinden sit haritamı oluşturdum,bilgisayarıma da Download HTML Sitemap , Download un-compressed XML Sitemap, dosyalarını indirdim
bundan sonrasını yapamıyorum bu dosyaları nasıl siteme aktaracağım
birde google da site haritası ekle de blog adresimin yanına ne yazacağımda harita oluşacak
bu arada eşime bana karşı olan sabrınızı anlattım inanılmaz şaşırdı :)
sabrınız için teşekkürler
Sade dedi ki...
Sevgili Nükhet,
Yazıda esasında detaylı olarak nasıl sitemap oluşturabileceğinizi anlatmıştım ancak sanırım ilk bölümü geçip direk olarak alternatif yöntemlerden birini denemek istemişsiniz.

Size tavsiyem yazının ilk bölümündeki gibi site haritası oluşturmanız. Bu yöntem çok daha basit bir yöntemdir.

Sitemapte site haritası ekleye tıkladığınızda açılan kutucuğa şunu yazabilirsiniz;
atom.xml?redirect=false&max-results=100

Eğer 100'den fazla yazınız varsa bir kere daha site haritası ekleye tıklayın ve bu kez bu alttaki adresi yapıştırın;
atom.xml?redirect=false&start-index=101&max-results=100

Eğer 200'den fazla ise de bir kere daha site haritası ekleye tıklayın ve alttaki adresi ekleyin;
atom.xml?redirect=false&start-index=201&max-results=100

Bu şekilde gider...

Bu site haritanızın oluşmasını sağlayacak kolay bir yöntemdir.

Sabır konusuna da gelince eğer bir faydam olduysa ne mutlu bana! İnsan bildiği en ufak bilgiden sorumludur. Paylaşarak bilgi yükümüzü hafiletebiliriz ve o bilgiyi böylelikle taşımamız kolaylaşır bununla beraber azalan yükümüze yeni bilgiler ekleyerek yolumuza devam edebiliriz.

Kolay gelsin... Tüm ailenize selamlar...
nükhet dedi ki...
merhaba sade
bir dönem bloguma giremiyorum diye DNS numaralarımı değiştirdim , şimdi web yöneticisi araçlarından sitemi kontrol ettiğimde sitemi doğrulamadığını gördüm body üstündeki head altına:))biraz komik oldu ama..verdiği meta etiketini yapıştırıyorum yine doğrulamıyor bu sefer (/) işaretimde var..
doğrulamadan sonra site haritamı da kontrol edeceğim..
bu konuda yardımcı olurmusun lütfen(tekrar)
Sade dedi ki...
Doğrula dediğiniz de eğer doğru yere doğru kodu yerleştirdiyseniz blogunuzu onaylayacaktır.

Alttaki koddaki gibi ya head kodunun altına yada title kodunun üstüne yerleştirmeniz yeterli;

<head>
<meta name="google-site-verification" content="kod" />
<title><data:blog.pageTitle/></title>

yerleştirdikten sonra doğrulaya tıklayınca blogunuzun onaylanacağını düşünüyorum... Bir aksilik çıkarsa tekrar yardımcı olmaya çalışırım.
Admin dedi ki...
Teşekkürler..

www.odev-arsivleri.tr.gg
Lucas Edward Neill dedi ki...
Teşekkürler gayet açıklayıcı olmuş.
Gez, Ye, İç,... dedi ki...
Merhaba, blogumu google da doğrulattım. Site haritası göndermek istedim. Yönetici araçlarından site yapılandırmayı ve site haritası oluştur u seçtiğimde;
http://gez-ye-ic.blogspot.com/xxxxxx şeklinde olması için xxxxxx i soruyor. buraya ne yazılacak anlayamadım. com/ den sonra ne eklemem gerekir.
Diğer yandan doğrulama da bende sıkıntı yaşadım,
/head den önce koydum oldu. Bilginize.
Teşekkürler
Sade dedi ki...
Merhaba Selahattin Bey, .com/ dan sonra atom.xml?redirect=false&max-results=500 yazabilirsiniz... Kolay gelsin...
Adsız dedi ki...
Tekrar merhaba,
google yönetici araçlarından site haritası ekledim, problem yok orada. Fakat, şimdi siteye /p/amacmz.html gibi yeni sayfa ekledim. Sanırım bu yeni sayfa site haritasına otomatik eklenmiyor. Ben bu yeni sayfayı nasıl eklemem gerekir.
Sade dedi ki...
Merhaba, bu tek sayfaları ekleyebileceğimizi düşünmyorum. Eğer öyle birşey olduğunu görürsem sizinle de paylaşırım... Kolay gelsin...
Adsız dedi ki...
yine ben:)
yazilariniz da okuyunca benim sitemle ilgili, daha dogrusu blogumla ilgili sorum olacak. ben bu sitemap olayini yeni araştırmaya başladım. işlemleri de bugun yaptım. site haritası gönder bölümüne siteadim.blogspot.com/rss.xml ekledim. yeşil bir ok işareti var ve ona gönderilen URL 26 dizine eklenen 0 var şu an, sonra blogadim.blogspot.com/atom.xml yazdim. onda da yeşil bir ok ve gönderilen URL 26 dizine eklenen 0 yazdi.yukarda sizin verdiğiniz atom.xml?redirect=false&max-results=500 yazdim, yesil bir ok isreti ve gonderilen URL 173 Dizine eklenen 0 diyor. herhangi bir anormallik var mi acaba? bundan sonra beklemem mi gerekiyor. birsuru sey okudum programlar falan bile varmıs bu sitemap icin. bu kadar kolaysa neden ugrasiyor insanlar. bu konuyla yeni ilgilendiğim için cahilce sorularımın kusuruna bakmayın. tekrar teşekkürler.
Sade dedi ki...
Merhaba cosar, Blogunuzun site haritasını ekledikten sonra gönderilenlerin dizine eklenmesi biraz zaman alabilir. Belli bir süre sonra tekrar kontrol edebilirsin. Eklenen URL 173 ise dizine eklenen sayı aynı olmasa da örneğin 160 gibi bir sayı çıkarcaktır.

Sitemap eklemek için bu bir yöntem farklı yöntemler ve belirttiğin gibi programlar var. Online sitemap oluşturucular da var aklına en çok yatanı ve işine yarayanı kullanabilirsin. Ben bu yöntemle site haritamı oluşturdum ve sorunsuz çalışıyor.
Sade dedi ki...
Ayrıca, Dikkat edersen ekledikten sonra bir uyarı veriyor;

Toplam URL sayısı: ...

Bu site için bir veya daha fazla Site Haritası gönderdiniz. Site Haritalarının işlenmesi biraz zaman alabilir. Site Haritalarınızdaki sayfaların Google'ın dizinine eklenip eklenmediğini görmek için daha sonra tekrar uğrayın.
Adsız dedi ki...
peki sade, mesela sitemap dosyasi olusturmaya yardimci siteler var. bunlarin olusturdugu dosyayi bilgisayarimiza kaydedip sitemize eklememizi ve sonra da google de site haritaları bölümüne sitemap.xml olarak tanitmamizi öneriyorlar. ben böyle bir siteden sitemap.xml dosyami masaüstüme kaydettim. bu kaydettiğim sitemap.xml dosyasini sitemin içinde nereye ekliyorum onu anlayamadim.
Sade dedi ki...
O öneren siteler genellikle şunu söylemeyi unuturlar; "O dosyaları yüklemek için Sitenizin; .com, .net, .ws, .org gibi bir uzantıya sahip olması gerekir"... Bunu söylemek, yazmak çok zor olmasa gerek. Ama işte yazmazlar genelde.

Eğer blogsanız; http://blogadinizyaz.blogspot.com gibi bir adresiniz varsa en iyi yöntem yukarıdaki anlattığım şekilde sitemap oluşturmaktır. Siz uygulayın gerisini merak etmeyin. Domain adresi alırsanızda o yöntemleri de kullanırsınız.
Adsız dedi ki...
Ben bir türlü blog haritamı oluşturamadım.Kabul etmiyor hiçbirini. Yukarıda ilk bahsettiğiniz gibi atom yazısı olan linki kabul etti. Bir de haritanızı kendi sitenize yerleştirin gibi yazılar görüyorum. Şablona sanırım. Bu gerekli mi?
Buarada hala blogum google da görülmüyor:( Trafikte çok düşük. Sadece post yayınladığımda trafik oluyor. Oda sanırım rss takip edenler. Yardım ederseniz< çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler
Adsız dedi ki...
merhaba,
Blogumu feedburner yönlendirmesinden çıkardım. Şimdi nasıl yönlendirilir bilmiyorum.:( Feedburnerda feedcountum anında 1'e düşmüş. Bir de atom feedimde bir sürü karışık şeyler yazıyor.Çok kötü. Lütfen yardım
Sade dedi ki...
@Adsız: Yukarıdaki yöntemlerden bağımsız olarak sitenizin banlanması, sandbox'ta yer alıp almadığı gibi kriterleri de göz ardı etmemek lazım. atom.xml?redirect=false&max-results=500 yaptığınızda google sizin blogunuzun tüm haritasını otomatik oluşturur. Ama güncellenme sorunu yaşıyorsanız; içeriğiniz kopya olabilir, yasaklı içerik olabilir, gibi bir sürü değişken girer devreye; bunları aşmakta çok meşakatli.

Diğer adsız'ın sorusuna ise ilaç Takip Listem de yer alan menüdeki Feedburner seçeneğidir. Lütfen göz atın 9o yazılara resmen bir Feedburner arşivi. Sanırım işinizi görür...
B | ilquer dedi ki...
atom.xml?redirect=false

Ben devamlı bunu yollarım fakat sorun olmaz.

Sorun çıkan arkadaşlara bunu öneririm.
nükhet dedi ki...
merhaba sade..
arama motorlarında ,blogumunun görünmesi için ne gerekliyse yaptım ama yine de yok yok..
siteye ulaşan sayısı o kadar az ki..
daha ne yapmam lazım bilemedim sana danışmak istedim :)
sevgiler..
Adıyaman Devlet Hastanesi dedi ki...
teşekkürler güzel anlatmışsın valla.
kllerat dedi ki...
çok uğraştım ama birtürlü yapamadım haritayı acaba nerde yanlış yaptım?
aydanur kara dedi ki...
alanında iyi bir hiti olan blogum var.üstelik tamamen amatörce,görüşelim,birbirimize yardımcı olabiliriz,bedeli mukabilinde anlaşalım,selmlar

bu mesajım size özel kalabilirmi?
Ne diyor bu adam ? dedi ki...
Dün son yazdığım yazımın feedburnerda gözükmediğini farkettim.

http://i53.tinypic.com/2nuk8qc.png


Evete tıkladığımda site haritalarında hata veriyor.

http://i55.tinypic.com/2e3d506.png

ve neden gözükmüyor açtığım konular feedburnerda ?
İzmir Ajans dedi ki...
Arkadaşlar Google için .html sitemap oluşturduma am görmüyor neden acaba ?
Adsız dedi ki...
Merhaba, yukarıda dediğiniz gibi, yazı sayımız 500 ün üzerinde ise, atom.xml?redirect=false&start-index=501&max-results=100 böyle bi yazmalıyız yoksa , atom.xml?redirect=false&max-results=600 böylemi kafam karıştı, iyi çalışmalar.
moda dedi ki...
daha önce yapmıştım ama şimdi bir türlü işe yaramıyor ;

atom.xml?redirect=false&start-index=201&max-results=100

Bu sistem hata veriyor yani bu diziliş . Sitemap.xml ile /feed ekledim bunlarda sıkıntı yok fakat anlattığınz şekilde bir türlü başaramadım . Bun udaha önc eyaptğımı ve sistemin kabul ettiği hatırlıyorum.
Adsız dedi ki...
iyiakşamlar bi konuda yardımınıza çok ihtiyacım var... bloğumda 116 kayıt var, google da bloğumun ismini yazdığımda
-bloğum 6. sırada çıkıyor ilk sırada çıkması için ne yapmak gerek
-ama dahada önemlisi google bloğumun ismini yazıyorum fakat anasayfa yerine eski kayıtlarımdan biri geliyor... eski kaydı açıp oradan Anasayfaya bastıktan sonra anasayfaya ulaşıyorum... google aramasında direkt anasayfaya gitmek için ne yapmak gerekiyor acaba

web yöneticisi Araçları- iç bağlantılar da toplam bağlantı sayısı 3 görünüyor... bunlardan biride o eski kayıtın başlığı... iç bağlantıları ne silebiliyorum nede yeni ekleme yapabiliyorum..

şimdiden çok ama çok teşekkür ederim..

SÜTLÜ KAHVE:)
düğün mekanı dedi ki...
teşekkürler admin.
ruyatabirioku dedi ki...
çok yararlı bir bilgi www.ruyatabirioku.com un işine çok yaradı.
kompresor dedi ki...
kompresor, kompresör, vidalı kompresör, http://www.elkomkompresor.com http://www.kompresormarket.com
kompresor dedi ki...
kompresor, kompresör, vidalı kompresör, http://www.elkomkompresor.com http://www.kompresormarket.com
Yollarda Hayat Var dedi ki...
Ne yaptıysam 2- gündür yönetim araçlarında doğrulatamadım blog adresimi.
Head in altına title üstüne....
Lütfen yardımcı olun
Başka bir sorun mu var acaba
yenibirsoyadimoldu.blogspot.com
chat dedi ki...
Hocam merhabalar sorum şu; Şimdi normal şekilde
google yönetici araçlarına kaydolup siteyi ekledik kodu aldık veya google botunu siteye indirdik diyelim lakin temayı deiştirdik veya hostu değiştirdik derken bir şekilde kodu kaybettik, tekrar bu google verification kodunu nasıl bulabiliriz. yardımcı olursanız sevinirim.