02 Haziran 2009

Düzenli bir blog yazarının korkulu rüyası yazılarının bir anda silinip, gitmesidir. Küçük bir ihtimalde olsa bu mümkün olabilir. Blogger blogunuzdaki yazılarınızın yedeğini ".xml uzantılı bir dosya" olarak sabit diskinize tüm yazılarınızı, yazıda kullandığınız resimlerinizi ve yazılara yapılmış yorumları kaydedip, arşivleyebilirsiniz. Böylece yazılarınızın kaybolma ihtimalini azaltmış olacağınız gibi, başka bir blog adı altında yazılarınız paylaşmaya devam etmek istediğinizde de tüm yazılarınızı kolayca yeni blogunuza taşıyabilirsiniz.

Yazılarınızın yedeğini almak için yapmanız gerekenler şöyle;
- Blogger kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapın. Kumanda Panelinde yer alan ayarlar kısmına tıklayın.

- Açılan sayfada Blog araçları seçeneğinde Blogu İçe Aktar, Blogu Dışa Aktar ve Blogu Sil seçeneklerini görebilirsiniz.

- Blogu Dışa aktar seçeneğine tıkladığınızda karşınıza aşağıdaki gibi bir sayfa gelecek ve Blogu Yükle seçeneğine tıkladığınızda “.xml uzantılı dosya” şeklindeki blog yazılarınızın yedeğini bilgisayarınıza kaydedebileceksiniz.



- Blogunuzu yanlışlıkla sildiğinizde veya yazılarınızı başka bir bloga taşımak istediğinizde, Blogu içe aktar diyerek daha önce kaydetmiş olduğunuz .xml uzantılı dosyanızı içe aktarmanız yeterli olacaktır. Bunu yaptığınızda, eskiden kayıt ettiğiniz yazılarınızı, yazılardaki resimleri ve bu yazılara yapılan yorumları yeni blog sayfasına taşımış olursunuz. Bu yedek ile, blogu içe aktardığınızda herşey eskisi gibi olacaktır.

Yedeksiz kalmayın. Dünyanın türlü türlü hali var ne zaman ne olacağı belli olmaz
tedbirli olmak gerekir.

Bu yazıyı yazmamda bana aklına takılan soruları sorarak ilham veren sevgili blog yazarına teşekkürler. Eğer blogger ile ilgili sizin de aklınıza takılan sorularınız varsa elimden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalışacağımı unutmayın.

Kolay gelsin...
Yorum
Zeugma dedi ki...
Çok güzel bir paylaşım yine ..Kesinlikle yapmak gerekir.
Bu korku bende hep vardı fakat emin değildim.Demek böyle bir tehlike varmış..
Paylaşım ve yardımın için çok teşekkürler Sade :)
Sade dedi ki...
Çok küçük bir ihtimal bile bırakmamış olacaksın blogunun yedeğini aldığında. Artık bu korkuyu fırlatıp atabilirsin sevgili Zeugma. Tedbiri elden bırakmamak iyidir, güzeldir.
Erkanca dedi ki...
Güzel bir paylaşım olmuş. Ben her zaman yedeğimi alıyorum. Allah muhafaza ne olur ne olmaz. Sakata gelmemek lazım :)
Sade dedi ki...
Hoşgeldin Erkanca, Kesinlikle haklısın. Sakata gelmemek için ara ara yedek almak gerekli.
Hayalet10kolik dedi ki...
Bende alayım bari..Hoş belki saygıdeğer " Sade " bana bunu yapmıştır bile,yedeğe almıştır.. :):) " Sade " büyüksün..Herşey için teşekkürler..
Sade dedi ki...
Hayalet10kolik sen dert etme ben yedeğini aldım ancak yinede ara ara yeni yazı girdikçe almak lazım.
graSS dedi ki...
kaç gündür kurcalamadığım kısım kalmamıştı
bu kadar basitmiş meğer.teşekkür ederiz.
Sade dedi ki...
Evet kolay bir işlem! Ama bazen gözden kaçabiliyor.
jazzibe dedi ki...
Herkese gunaydin..acil yardiminiza ihtiyacim var mukunsecevaplarmisiniz dostlar?..cok guzel bir blog kurmustum icerigimi de siralamistim sablon secmek dahi 2 haftami almsti baya bi ozendim yani ama sonunda bir chatbox ekleme sevdasiyl sablon ekle bolumundeki seceneklerim kayboldu ekleyebildigim tek sablon turu blogspotun orjinalleri oluyor artik..dolayisiyla ben bu blogumdaki icerigi baska bir bloga almayi dusunuyoru cunku geri donulmez bir hata yaptim sanirim sizden istedigim mumkunse sablon olayinda bana yardimci olmanizdir eger istedigim her hangi bir sablonu eklemek mumkun degilse gmailimde kayitli olan konularimi yeni bloguma nasil ekleyebilirim konusunda bana yardimci olmanizdir..cok tesekkur ederim simdiden lutfen yardimlarinizi esirgemeyin
Sade dedi ki...
@Mahperver: Hangi temayı yüklerseniz yükleyin, daha sonra başka bir temayı yüklemenize engel olmaz.

"...sablon ekle bolumundeki seceneklerim kayboldu..." Bu kaybolan seçenekleriniz neler detaylı yazarmısınız? Eğer renk değiştirme, yazı karekteri değiştirme bölümünü kastediyorsanız, o bölüm çopu tema da yok.