26 Ocak 2010

Blogger da sonunda menü yapmaya karar vermiş. Yeni Blogspot Özellikleri ile blogger kendini geliştirmeği ve kullanıcısına hoş görünmeye çabalıyor. Draft.blogger.com adresinden giriş yapanlar, Yeni Kayıt ve Kayıtları Düzenlenin hemen yanında yer alan Sayfaları Düzenle seçeneğini görebilirler. Bu seçenek ile 10 adet sekme eklenebilir. Standart Blogger blogspot Menü için maalesef çok geç kalınmış bir hamledir. Ancak, Yeni başlayanlar için pratik bir menü olacağı ümit ediyorum. Siz de takdir edersiniz ki bu gibi özelliklerin yeterli olmadığını, blogger kullanıcılarının çok daha büyük beklentiler içinde olduğunu düşünüyorum.

İsterseniz blogunuz gadget başlığınızın altına yerleştirebilirsiniz. İsterseniz bağlantı listesi şeklinde gadgeti kenar sütununa (Sidebar) yerleştirebilirsiniz. Benzer menüleri nasıl yapabileceğinize dair bilgileri Takip Listem 'de bulabilirsiniz. Çok daha önceden menü sorununa el atmış ve blog menülerine dair detaylı bilgileri sizlere sunmaya çalışmıştım. Pratik Yatay Menü, Alt Kategorili Menü, Hareketli Menü, Multi Açılır Menü, Tabbed Menu... gibi menüleri blogunuza nasıl kurabileceğinizi detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Hazır tema kullanıcılarının menüyü eklemede bazı sorunlar ile karşılaşmaları mümkün. Eğer sayfanızda görüntülenmiyorsa yorumlar kısmında belirtin.

Yeni blogger özelliği tüm blogger kullanıcılarına hayırlı olsun...
Yorum
Ateş Böceği dedi ki...
Yaa biraz alakasız olacak ama ben bir türlü şu temamı değiştiremiyorum yani istediğim gibiş bulamadım yardımcı olurmusun :))
Sade dedi ki...
tema konusunda önceliklerin varsa kısa bir liste oluştur. Bende ona göre birşeyler bakayım senin için ne dersin? Belki yardımcı olabilirim ;)
Adsız dedi ki...
benimkide alakasız olucak:) başlık renklerini ve boyutunu nasıl değişebiliriz mesela Sayfaları Düzenle - Blogger Menü - Yeni Blogspot Özellikleri bu yazının rengini maviden kırmızı falan yapabilirmiyiz:)
Sade dedi ki...
CSS kodları ile istediğiniz değişiklikleri yapabilirsiniz. Temanızdaki h3 ile alakalı CSS kodlarını değiştirin. (Genellikle standart temalarda h3 kodu kullanılır.)

Örnek;
.post h3 {
margin:.25em 0 0;
padding:0 0 4px;
font-size:140%;
font-weight:normal;
line-height:1.4em;
color:#333333;
}

.post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong {
display:block;
text-decoration:none;
color:#000000;
font-weight:normal;
}

.post h3 strong, .post h3 a:hover {
color: #000000;
}
Adsız dedi ki...
peki sizin mesela sizin blogunuzda sağ tarafta etiketler,arşiv,tanıtım kategorilerinin beyaz yazı rengini ve arka planındaki kahverengini değişebilirmiyiz.teşekkürler yardımlarınız için
Sade dedi ki...
tabiki değiştirilebilir... genelde h2 kodları ile belirtilir sağ taraftaki başlıklar h2 ile alakalı CSS kodlarına background:#cc0000; ekleyerek arka planı değiştirebilirsiniz. Yine o kod altında yer alan color:$sidebarcolor; yerine color:#000000; gibi istediğin yazı rengi ile değiştirebilirsin.

Sizin bu sorularınızdan sonra yeni bir yazı yazdım umarım faydalı olur. Bu gece yayınlarım.
Adsız dedi ki...
ne kadar teşekkür etsem az:)
4uwithu dedi ki...
hocam bu sayfaların sadec link olmasını istiyorum mesela blogger sekmesine tıklandığında direk blogger giriş sayfası açılcak bunu nasıl yapabilirim
Sade dedi ki...
İstediğin gibi bir menüyü yapmak için bu özeeliği kullanamazsın çünkü bu özellikle ile atadığın sayfaların adresi şuna benzer oluşur;

http://foryouwithyou.blogspot.com/p/YAZI-BASLIK.html

sen bende yazı içinde geçen menülerden kullan yada sağ kolona direk olarak link listesi ekle ;)
modelleri dedi ki...
Çok Teşekkürler Benim açımdan Çok yararlı oldu yapmaya çalışayım
The Secret dedi ki...
Şimdi bu menüyü yapıyoruz. Kategoriler halinde futbol basketbol vs. menülerim var.

Birde yazı yazıyorum. Futbolla alakalı. bunu nasıl ekleriz futbol menüsü altına? futbola tıkladığında o kategorideki yazılar nasıl çıkacak yani?
arızalıdır dedi ki...
ya ben bir türlü widgetların yerlerini ayarlayamıyorum. hatta görünmüyor bile... yani sayfamı düzenleyemiyorum. blogger'da tasarım sekmesine gidin oradan sayfa öğelerini seçin diyor. amma ve lakin ben hiçbir şekilde 'sayfa öğeleri diye bir link bulamıyorum. 2 gündür o linki bulamıyorum. nerede? yardımcı olursanız gerçekten beni bir sinir krizi ve baş ağrısından kurtarmış olacaksınız. teşekkürler şimdiden
yukLex dedi ki...
eline sağlık


www.yuklex.blogspot.com
Admin dedi ki...
teşekkürler

www.yuklex.blogspot.com
Tek Link İndir dedi ki...
çok teşekkür edrim
adamgibiadam dedi ki...
selam
Unknown dedi ki...
blogger da anasayfayı düzenledikten sonra bidaha düzenleye basıyorum başlık değiştirme ekranı çıkıyor ! amacım başlığı değil görüntüyü düzenlemek :( !!! lütfen yardım
Fatih S. dedi ki...

Sadece Bambu Firmasının Reklamını Yaparak Para Kazanmak Mümkün
Detaylar için sitemzi ziyaret edin : http://bambureklam.blogspot.com/
FERİT ŞEN dedi ki...
merhaba
blogumda üst tarafa eklemiş olduğum menüler var,
yayınlamış olduğum yazıları bu manü başlıklarına göre gruplandırmak istiyorum.
Bunu nasıl yapabilirim.

Örneğin Menu1, menu2 ve menu3 şeklinde 3 ana menüm olsun.
Yayınlamış olduğum yazılardan konuyla alakalı 2 tanesi menu1'de 3 tanesi menu2'de, 4 tanesi de menu3'te görünsün istiyorum.

Kolay Gelsin
Ferda dedi ki...
blogumdaa iki tane blog kayitlari var birini silmem lazim yapamadim yardimci olursaniz sevinirim..
EnPratikBilgiler dedi ki...
Hocam bi sorum olacak. Blog sayfamda ana sayfama sayfa numaralandırma eklentisi yerleştirdim fakat bu eklenti aynı blogun diğer sayfalarında görünmüyor ve diğer sayfalarında görünebilir kayıt sayısını ayarlayamıyorum. Ana sayfamda sadece 7 kayıt görünsün istiyorum fakat bu sayıyı diğer menü sayfalarında değiştiremiyorum ve çok fazla kayıt gösteriyor. Konuyla ilgili yardıma ihtiyacım var ...
Adsız dedi ki...
Merhaba, bloğumun yerleşim ayarlarında Blog Kayıtlarını düzenle kısmını tıklayıp seçtiklerimi kaydettiğim zaman ana sayfamda seçtiklerim görünmüyor. Ne yapmalıyım..
chat odaları dedi ki...
Paylaşım için teşekkürler.
Unknown dedi ki...
Merhabalar..etiketler kısmından dört beş adetlik bir kategori oluşturdum.. Ancak sıkıntım yan sekmedeki actigim yeni sayfalarla iliskilendiremiyorum etiketlerimi..nasil yapmam gerekiyor ki yan sekmedeki menulerime baglayabileyim blogumu..teşekürler.. http://cerezlerim.blogspot.com