27 Eylül 2009


Bloggerda devrim niteliğinde bir tema ile karşınızdayım. Blogger ile video paylaşım blogu / sitesi oluşturmak artık çok basit. Blog dünyasına yeni adım atmışlar için bile kullanımı oldukça basit olan bu türünün ilk örneği olan temayı sizlere tanıtmaya çalışacağım.

BloggerTube Teması Oluşturma / Düzenleme Açıklamalı Anlatımı
1. Altta yer alan kodu kopyalayın ve Ayarlar > Biçimlendirme yolunu izleyerek, Kayıt Şablonu seçeneğinin yanında yer alan kutucuğa yapıştırın. "Video hakkında yazı yazabilir, resim yükleyebilir ya da açıklama yazabilirsiniz" kısmını değiştirebilirsiniz.
endofvid
[starttext]
Video hakkında yazı yazabilir, resim yükleyebilir ya da açıklama yazabilirsiniz. [endtext]

2. Youtube adresine gidin ve yüklemek istediğiniz videonun URL adresini kopyalayın.

3.Yeni bir kayıt oluşturmak için, Kumanda Paneli > Gönderme > Yeni Kayıt yolunu izleyin. Alttaki resimdekine benzer bir görüntü ile karşılacaksınız. Bu kısmda dikkat etmeniz gereken iki önemli yer var. Bunlar;
Yukarıdaki resimde de görebileceğiniz gibi endofvid ve [starttext] ile [endtext] kısımlarıdır. İkinci adımda kopyalana Youtube videosunun internet adresi endofvid'den hemen önce (Uyarı: boşluk bırakılmayacak) yapıştırılacak. Diğer dikkat edilmesi gereken kısım da [starttext] ile [endtext] arasında kalan alandır. Bu iki ibarenin arasıdır yazı alanınızdır. İki kodun dışına yazı, resim veya kod yazarsanız sayfanızda görüntülenmeyecektir. Video hakkında yazmak istediğiniz her türlü paylaşımı iki kodun arasında kalacak şekilde yazmalısınız.

Örnek:
Yeni Kayıt Örnek Görüntüsü


En Son Eklenen Videolar Eklentisi Düzen ve Ayarlama

Bu kısımda kullanmanız gereken kod alttaki gibidir;
<script style="text/javascript" src="http://blogergadgets.googlecode.com/files/dante.js"></script>
<script style="text/javascript">
var numposts = 5;
var showpostthumbnails = true;
var displaymore = true;
var displayseparator = true;
var showcommentnum = true;
var showpostdate = true;
var showpostsummary = true;
var numchars = 50;
</script>
<script src="/feeds/posts/default?orderby=published&alt=json-in-script&callback=showrecentpostswiththumbs"></script>
<div class="clear"/></div>

Yukarıdaki kodu, Yerleşim > Sayfa Ögeleri yolunu izleyin. En Son Eklenen Videolar (Recent Videos) widgetinı açın ve içerisine yapıştırın.

İlerideEn son eklenen videolar eklentisi ile ilgili bir sorun yaşarsanız ilk olarak kodda da görebileceğiniz .js uzantılı dosyayı indirin ve farklı bir yükleyici siteye yükleyerek yine adresini yukarıdaki koddaki yerine yazın ve tekrar deneyin. Bu konuda size yardımı olacağını düşündüğüm Blogger'da JavaScript Kullanımı için çözüm önerileri isimli yazı okumanızı tavsiye ederim.

Ayrıca kodda kırmızı ile renklendirilen true kısımlarını false yaparak ne işe yaradığını keşfedebilirsiniz. Keşfedilemeyen kısım olursa sorabilirsiniz, yorumlar kısmında açıklamaya çalışırım. Beş sayısı gösterilmesini istediğiniz son yazılarınızın sayısını, elli sayısı da video hakkında yazmış olduğunuz yazıdan gösterilmesini istediğiniz karakter sayısını belirlemenizi sağlar.

Ana Sayfada Otomatik Sıralanan Videolar ve Otomatik Slider
Slider alanı ve Magazin Stilinde yazıların sıralanması için herhangi bir müdahalede bulunmanıza gerek bırakmayan bu tema sayesinde her yüklediğiniz, paylaştığınız video otomatik olarak alttaki örnek resimde de görebileceğiniz şekilde Slider şeklindeki Featured Alanının hemen altına sıralanmaya başlayacak. (Türkçe özrüm baş gösterdi burada, kusura bakmayın. Uygun Türkçe kelimeleri bulamamamış olabilirim.) Ayrıca sıralanan videoların sol üst köşesinde sadece ana sayfada görüntülenmek üzere yer alan yıldız şeklindeki oylama tuşları ile yazıları değerlendirebilir, oylatabilirsiniz.  Yıldızların kullanımında JS-kit sitesinin uygulamasından faydalanılmış.

Eğer bu temayı blogunuza uygulamak isterseniz, öncelikle sizler için hazırladığım DEMO blogu ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

Eğer beğendiyseniz bu adresten temayı indirebilirsiniz.

Bu temayı hazırlayanlara öncelikle ben teşekkür etmek isterim. Gerçekten farklı ve türünün ilk örneği olması münasebeti ile, bu tema yeni bir boyutun kapılarını aralayabilir diye düşünüyorum. Sizinde bu tema hakkında görüşlerinizi bekliyorum.

Kolay gelsin.

Kaynaklar: LB, DA

Not: ie6 kullanıcıları bazı sorunlarla karşılaşabilir...

Not 2 : Bloggertube Slider Sorununa Çözüm Önerisi için Slider Sorununa Çözüm yazısını okuyunuz.
Yorum
tasarım mekani dedi ki...
2 kere denedim olmadi.. olmadi olmadi :)) biliyorum kendimi cok beceriksizim ya da yeteri kadar kafa yormuyorum. Eve gelince beyin o kadar doluyor ki ancak sevdigim seyleri ekliyeyim diyorum ancak bloguma :) Hayirli pazarlar paylasimlariniz icin de tesekkurler... medinem
Sade dedi ki...
Merhaba, bu tema kurulumu ve kullanımı açısından çok kolay, emin olun. Hangi kısımlarda yardıma ihtiyacınız varsa lütfen detaylı şekilde yazın yardımcı olurum.
tasarım mekani dedi ki...
Blogumu you tube den videolari post seklinde ekleyemiyorum ve ustteki yaziya gore hareket ederek birseyler yapmaya calistim ve deneme olarak postayarladim. goruntude starttext ve endtekst yazdib irde you tube nin urladresi. medinem
Sade dedi ki...
Yeni Kayıt Örnek Görüntüsü isimli resimdeki şekli ile yazı yazmalısınız. (http://4.bp.blogspot.com/_EM-O0UnGqZk/SrzWlhOLdPI/AAAAAAAAA-U/sn6H6KHaxDs/s1600-h/bloggertube4.PNG)

endofvid : sağına youtube URL'sini boşluksuz yazın.

[starttext] Bu alana video hakkında bilgi yazın. [endtext]
Adsız dedi ki...
Anlatım Tema Mükemmel Sağolun
Adsız dedi ki...
Embed kodu ile eklenmiyor nasıl ekleyebiliriz yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsin.
Sade dedi ki...
Embed kodundan kasıt video kodu ise; Videonun Embed kodunu değil, yukarıda da anlattığım gibi URL adresini yazmalısınız...
Adsız dedi ki...
selam çok güzel bir tema gerçekten çok saolun ama bir kaç sorunum var
1-video falan çok güzel ekleniyor ama orta kısım (slayt kısmı) boş duruyor şu yukarıda sizin verdiginiz resimde dolu ama bende boş bi ayarı falan mı var ariyeten
2-bu kısmı (yukarıdaki 1.resim) kaldırıp yerine reklam falan koyabilirmiyiz acaba çok teşekkürler ...
Sade dedi ki...
Temada bulunan .js uzantılı dosyalar var bunları indirin ve yükleyici sitelere yükleyin. O kısım tekrar çalışacaktır.
abdulkadir dedi ki...
özür dilerim anlamadım bu konularda yeniyim biraz daha ayrıntılı anlatabilirmisiniz bu js yi nerden indiricem nasıl temama yükleyecem???
abdulkadir dedi ki...
msn den görüşebilirmiyiz lütfen sormam gereken şeyler var
abdulkadir dedi ki...
lütfen yardım edin ya cevabınızı bekliyorum
Sade dedi ki...
Temada .js yazarak arama yapın ve http://ornektir.js gibi adresleri alıp internet explorer adres cubuguna yapıştırın. O sayfayı ziyaret ettiğinizde bir dosya indirmeniz gerekecek. O dosyayı indirin ve bu yazıda belirtilenleri yaparak .js dosyasını yükleyin....
SMH Tube dedi ki...
gerçekten çok güzel bi tema ancak sadece youtube videoları yüklenebiliyor başka sitelerdende video nasıl yükleyebilirz ?
cihan altay dedi ki...
sadece youtubedenmı video yuklenebılır baska adreslerden olmazmı bılgı verın
Sade dedi ki...
Sorunuzun cevabı Temanın Adından saklı; BloggerTube (Youtube)
Admin dedi ki...
bu orta kısımdaki büyük video kısmını yapamadım hala .. anlamadımda nasıl yapılacağını bi yardımcı olsanız
Admin dedi ki...
bu ortadaki büyük slayt kısmını yapamıyorum lütfen yardımcı olun yeni başladığım için daha açık anlatırsanız çok sevinirim yardımcı olun lütfen
Sade dedi ki...
temanın orjinalini tekrar indirin ve tekrar blogunuza yükleyin. En temiz yolu bu. Ve temanın kodları ile pek fazla uğraşmamanızı tavsiye ederim.
Mayk dedi ki...
videonun örnek görüntü resmini videonun tump urlsini alıpmı gösteriyor bende görünmüyorda .js dosyalarındanmı acaba
Sade dedi ki...
şuan sorunsuz görüntüleniyor... Örnek blogu ziyaret edebilirsiniz: http://bloggertupe.blogspot.com

resimleri videounun youtube'daki görüntülenen aynı karelerdir.
Mayk dedi ki...
ufak bir hatırlatma explorer 6 da videolar görünmüyor bende ayrıca şablonun sidebarıda alta iniyor tipi baya kayıyor anlıyacağınız
Sade dedi ki...
ie6 yı hiç düşünmemiştim açıkcası... not olarak yazayım yazının sonuna. Sidebar sorunu varsa muhtemelen html kodları ile değişiklik yaptıysan sorun bundan kaynaklanıyordur.
Mayk dedi ki...
yok sidebara dokunmadım 310 pixel aynısı gibi duruyo explorer 6 nın dandikliğinden kaynaklanıyo sidebarı 300e düşürülürse yukarı çıkar tahminimce daha önceden başka şablonlarda da aynı sorun çıktı artık şablonlarımı ie6 ya ayarlamaktan bıktım ama mecburuz türkiyede %60 ie6 kullanılıyor.
Adsız dedi ki...
söylediginiz gibi js leri google yükledim eklemem gereken yerdekiler ile degiştirdigim halde hem son eklenen videolar hemde ortada ki slayt çalışmıyor. Acaba neyi eksik bırakıyoruz da omuyor?

not: sitedeki son versiyonu da yükledigim halde gene degişen bir olmuyor.
Sade dedi ki...
blog adresinizi en azından iletişim kısmından mail olarak gönderebilirseniz blogunuzu kontol edip size fikrimi söyleyebilirim. Faraza konuşmak yersiz olur...
admin dedi ki...
tekrar merhaba

hemen blogun ismini vereyim

http://dunyadanfutbol.blogspot.com
Sade dedi ki...
Merhaba, tema zaten .js destekli kodlarla çalışıyor. Bunun üstüne birde 2 reklam js doyası + histas + video app + video search için .js uzantılı dosya eklerseniz çalışmaması normal. Birbirleri ile çakışıyor .js dosyaları belli ki. Tavsiyem sitenizde bulunan reklamlar, sayaç, video aratıcı,... gibi çalışmak için ekstra .js uzantılı dosyalara ihtiyaç duyan eklentilerden bazılarını kaldırmanız.

Demo bloga bakrsanız hiçbir değişiklik ve eklenti olmadan çalışıyor.
Salih dedi ki...
bu her kategorinin altına otomatik çizgi nası leklenir. Yöntemini bilen varsa yardım edebilir mi?
Sade dedi ki...
...underline...
admin dedi ki...
safarivideos.net adında bir blog kurdum, ana sayfadaki video sayısını 54 yaptım, ama örneğin lion bölümüne tıkladığımda sadece 9 tane gösteriyor ve ikinci sayfaya geçmiyor.oradaki 9 sayısını sınırsız yapmak (yani varsayılan 54 kalsın) ve 2, 3, 4. sayfa diye diğer sayfaları alta koymak nasıl mümkün olabilir? muhtemelen blogger-page-navi.v2.js dosyasından yapılacak ama olayı çözemedim.
Sade dedi ki...
Merhaba, düşündüğünden de kolay bir yöntem ile yapılıyor!

Temandaki expr:href='data:label.url' kodlarını expr:href='data:label.url + "?max-results=7"' kodu ile değiştir. 7 yerine istediğin sayıyı yaz.

Çok basit değil mi? Kolay gelsin...
admin dedi ki...
http://www.safarivideos.net/search/label/Lion yazınca hepsi çıkıyor. bu şekilde sayı sınırı koymak istemediğimde ne yapmalıyım?
TwiTequila dedi ki...
Sade msn e gelip bi yardım edebilirmisin kafam cidden çok karıştı delirmek üzereyim :)
y.ibil@hotmail.com
TwiTequila dedi ki...
Ortadaki bütük slide için dediğnizi yaptım ve box a js dosyalarını upload ettim daha sonra ne yapabilirm ? yani başka çözüm ?
Sade dedi ki...
Şuan Youtube'un görüntülenip görüntülenmediğini göremiyorum. Diğer bilgisayardan ancak size yardım edebilirim. Akşama yardımcı olurum. Bu arada tam olarak aklınıza takılan şey, ana slide'in görüntülenememesi mi? Başka bir sorun var mı?
Sade dedi ki...
Blogger Video Tip: Otomatik Slideshow için

auto: false,

kodunu

auto: true,

kodu ile değiştirin.
admin dedi ki...
üstad, temada expr:href='data:label.url' kodu yok.
Sade dedi ki...
son tırnağı kullnamadan aratınca çıkar ;) href='data:label.url şeklinde.
admin dedi ki...
data:label.url şeklinde de denedim, çıkmadı.
Sade dedi ki...
Lütfen arama yapmadan önce Widget Şablonlarını Genişlet kutucuğuna tıklayın.
admin dedi ki...
1- bahsettiğiniz şekilde yapınca tırnaksız olarak buldum, değiştirdiğimde sonuna tarif ettiğiniz gibi iki tırnak işareti ekliyor muyum? 2- http://www.safarivideos.net/search/label/Lion yazınca hepsi çıkıyor. bu şekilde sayı sınırı koymak istemediğimde ne yapmalıyım?
Sade dedi ki...
1 - Evet.
2 - http://www.safarivideos.net/search/label/Aslan, ...search/label/Lion, ...search/label/Kaplan, gibi olursa adres yazarsanız sadece bu etiketlere ait tüm yazılar görünütlenir. Ancak sayfanızdan herhangi bir etikete tıklandığında şablonunuzda belirlediğiniz kadar etikete ait yazı görüntülenir.
admin dedi ki...
peki /search/label/Lion yazınca hepsinin çıkması için ne yapmalıyım?
Sade dedi ki...
bir önceki yorumunuzda zaten; "2- http://www.safarivideos.net/search/label/Lion yazınca hepsi çıkıyor. " şeklinde yazmıştınız. Başka bir şey mi demek istediniz?
admin dedi ki...
elle yazdığımda çıkıyor, lion'a tıklayınca o şekilde görüntülenmesini istiyorum demek istedim.
Sade dedi ki...
expr:href='data:label.url' şeklinde ;)
Unknown dedi ki...
Merhaba,

Ben Bu Tema İçin Bir Videoyu İzlerken Videonun Altında Veya Yan Bölümde Benzer Videolar Bölümü Açabilirmiyiz Öyle Bir İmkan Varmı ?
Unknown dedi ki...
Tekrar Merhaba,

Bir Sorum Daha Olucak Temadaki Menünün Altındaki Büyük Slide Bölümünü Kaldırabilirmiyiz ?
Sade dedi ki...
@Constantine: Yanda zaten benzer videolar şeklinde son yazıların görüntüleniyor. Bunun haricinde ekstradan yazının altında da yine aynı teknik ile son yazılarını görüntüleyebilirsin. Bezner resimli yazı ekleyebilirsin. Evet, Slide bölümü kaldırılabilir. Ama o zaman bu tema, o tema olur mu :) Tabi isteğe göre değişir ;)
Unknown dedi ki...
Sağol Teşekkür Ederim Sade Ortadaki Büyük Slidenin Çalışmaması Ayriyetten Fazla Eklenti Olmasıymış Bir Kaçtanesini Kaldırınca Güzel Oldu Tekrar Teşekkür Ederim Kolay Gelsin...

Constantine
admin dedi ki...
http://www.safarivideos.net adresinde ilk video görünmüyor. hatta sizin demo'da da gitmiş. nasıl yaparız?
Sade dedi ki...
büyük ihtimalle .js dosyalarını güncellemek lazım. yedeklerini almış olmam lazım... kısa zamanda güncellemeye çalışacağım.
Leonidas dedi ki...
Bu temayı geçen gün yükledim ama sadece en son eklenen videolar kısmını yapamamıştım sizin verdiğiniz kod ile bunu hallettim . Emeğinize sağlık sitenizi 2-3 gündür takip ediyorum . Takip edilmeyi hak ediyorsunuz :)
Leonidas dedi ki...
Bu temayı geçen gün yükledim ama sadece en son eklenen videolar kısmını yapamamıştım sizin verdiğiniz kod ile bunu hallettim . Emeğinize sağlık sitenizi 2-3 gündür takip ediyorum . Takip edilmeyi hak ediyorsunuz :)
Sade dedi ki...
@haberist: gerekli dosyalar ile ilgili bir yazı yazdım. En kısa zamanda yayınlayacağım. Takipte kal ;)

@Leonidas: Temanın slayt sorununu da giderdim. Böylelikle sorunsuz kullanabileceksiniz. Değerli sözleriniz için teşekkür ederim. Takip etttiğiniz için teşekkürler ;)
admin dedi ki...
her zaman takipteyim.
Sade dedi ki...
Slider konusunda sorun yaşayan arkadaşlar gerekli yazıyı yazının sonuna ekledim. Bilginize...
machoerkan dedi ki...
Temayı bloğuma ilk yüklediğimde tüm özellikleri
sorunsuz çalışıyordu.Ancak 1-2 haftadır Slider sorununu bi kenara bırakın Videolar hiç bir şekilde oynatılmıyor...
Bu konu hakkında görüş öneri ve yardımlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler...
Sade dedi ki...
Şuan tema sorunsuz şekilde çalışıyor. Temada ayarlarında değişiklik yaptıysanız sorun çıkmış olabilir. Temayı tekrar yükleyin ve slider sorunu ile ilgili yazıyı okuyun. Kolay gelsin...
nocturnal dedi ki...
tasarım olarak güzel olsada sadece youtube videolarını çalıştırması çok kötü onun için 5 para etmz bir tema
Adsız dedi ki...
iyi günler temeayı yükledim ama düzenleyemiyorum yardım edebilen var mı
YASAL MI dedi ki...
Merhaba herkese;

Ben bloğa video paylaşıcam yani blogger tube yapcam acaba yasal mı ? bilgilendirirseniz sevinirim
SOru dedi ki...
Ben bloga bloggertube temasını yükledim fakat sayfada 7 video gösteriyor nasıl daha fazla video gösterebilirim.Sliderin altında videoler sadece 7 gösteriliyor umarım anlamışsınızdır
MeteCanGazi dedi ki...
Sitemde Toplam 11 Video Var.Ancak Sitemin AnaSayfasında 7 Tane Gösteriyor.Birde 2 Sayfaya Geçtiğimizde 2 tane Toplam 9 Tane Oluyor.2 Tanesi Görünmüyor.Ne Yapmalıyım.
Adsız dedi ki...
öncelikler tşkler....ama dediklerinizi yaptım sadece youtube nin linkini yapıştırınca çıktı sayfada video...ama izlesene akilli tv gibi sitelerin linklerini açmadı bunun nedeni nedir ??
Hüseyin Sivas dedi ki...
arkadaşim bu videolar açılmıyo sinir oldum yaaa biri bana yardim etsin
Adsız dedi ki...
Offf herşey tamamda şu ortadaki siderbar olmuyor bi türlü daha detayla anlatamazmısın ya
İsmail dedi ki...
Videoları facebookda paylaş eklentisini neden kuramıyoruz ? Sadece sayfa paylaş eklentisi var video neden paylaşamıyoruz facede?
Editör dedi ki...
Herşey için şimdiden teşekkürler, gezinirken rastgele buldum ve çok beğendim temayı indirdim çalıştırdım her şey güzel oldu FAKAT Slayt show' nasıl çalıştıracam bir türlü anlamadım ve yapamadım :( yardımcı olursanız sevinirim. Ayrıca bu bilgileri anlatan video varmı izlesem belki daha iyi anlarım. Teşekkürler
http://turkbirligicephesi.blogspot.com/
Editör dedi ki...
Sonunda çözdüm sorunu aynı temayı http://www.abu-farhan.com/2009/09/bloggertube-the-first-blogger-video-template-by-www-dantearaujo-net/ dan indirdim KENDİLĞİNDEN ÇÖZÜLDÜ. SİZLERE YİNEDE TEŞEKKÜR EDERİM BÖYLE BİR TEMAYLA TANIŞTIRDINIZ. SAĞOLUN. BAŞARILARINIZIN DEVAMANI DİLERİM.
Adsız dedi ki...
Üst kısımda boş alana nasıl video koyuxaz
Ercihan dedi ki...
bunları yaptım ama bir türlü video gözükmüyo sadace video boyutunda bir beyaz ekran geliyor
nukleus dedi ki...
Değerli arkaşım eline yüreğine zamanına sağlık süper bir anlatım olmuş tamda aradığım şei buldum
ama bir kaç sorunum oldu

ilki resimli olrak anlattım bi bakarsanız = http://img811.imageshack.us/i/35562597.jpg/

site adresim ise videoizletube.blogspot.com

ilk videoda sorun yoktu ama 2. videoda sorun oluştu birde Slider Sorununa Çözüm yazısındakileri uygulayınca bu şekilde oldu cevabını sabırsızlıkla bekliyorum..
Onur dedi ki...
Çok teşekkürler bende yaptım süper oldu anlatımın için çok teşekkürler çok yardımın dokundu

http://ivideowatch.blogspot.com
Adsız dedi ki...
bloggertube v3 var ama bloguma entegre edemiyorum. onu da anlatırmısın bi konu altında şimdiden teşekkürler
Adsız dedi ki...
aynen memo
fatih çetin dedi ki...
hocam ayarlar sekmesinde biçimlendirme de kayıt şablonu nerde bulamıyorum o yüzden video ekleyemiyorum