15 Haziran 2009

Kitap, film vb. hakkında görüşlerinizi paylaşmak istiyorsunuz. Ancak bu görüşlerinizi okuyacak kişilerin kitabı okumamış veya filmi izlememiş olabileceğini de göz ardı etmek istemiyorsunuz. Ne yaparsınız?

Spoiler Uyarısı ve Spoiler İçeriği Gizleme

Kitap, film vb. hakkındaki görüşlerinizde eğer can alıcı noktalara değinecekseniz "Spoiler" "Spoiler'ın Anası", "Spoiler'ın Danası" gibi spoiler uyarılarını yazınıza ekleyebilirsiniz. Ancak bu gibi uyarılar çoğu zaman Spoiler yazısının hemen altında yer alan yazıyı görmemize engel olmamaktadır. Hele ki tek cümleyle kitabın veya filmin sürprizini bozabilecek bilgilendirmelere ne demeli! Bu gibi durumlarda okuyucunun selameti için en güzel çözüm alttaki örnekte görebileceğiniz gibi yazıya bir ekleme yapmaktır. Örnek olarak; deneme blogumu kontrol edebilirsiniz. Merak edenler; ziyaret edebilirler.

Bu özellik ile spoiler içeriği gizleyebileceğiniz gibi uzun bir listeyi de yer kaplaması adına kısaltabilirsiniz. Yukarıdaki örneğin içine uzun bir liste yerleştiğinizi düşünebilirsiniz. Yazınızı gereksiz şekilde uzatmamasını sağlayacak ve sadece görmek isteyenlere hitap edecektir.

Böyle bir özelliği blogunda kullanmak isteyenlerin yapması gerekenler şunlar;

1. Blogger hesabınıza kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapın. Yazılarınızın liste halinde görüntülenmesini istediğiniz blogunuzun Yerleşim kısmına tıklayın.
Açılan sayfada HTML düzenle seçeneğine tıklayın.
Blogunuzun bir yedeğini aldın.

2. Ctrl+F yardımı ile temanızda yer alan alttaki kodu bulun:
]]></b:skin>
Ve bu kodun üstüne alttaki CSS kodunu kopyalayıp yapıştırın.
.commenthidden {display:none}
.commentshown {display:inline}
3. Ctrl+F yardımı ile temanızda yer alan alttaki kodu bulun:
</head>
Ve bu kodun üstüne alttaki kodu kopyalayıp yapıştırın.
<script type="text/Javascript">
function togglecomments (postid) {
var whichpost = document.getElementById(postid);
if (whichpost.className=="commentshown") { whichpost.className="commenthidden"; } else { whichpost.className="commentshown"; }
} </script>
4. Temanızı görüntüleyin ve herhangi bir sorunla karşılaşmadıysanız. Temanızı kaydedin.

5. Yazı içerisinde bu özelliği kullanabilmek için gerekli kod şöyle;
<a aiotitle="click to expand" href="javascript:togglecomments('Özel İsim Ver')">+/- Tıklanacak Başlık</a><div class="commenthidden" id="Özel İsim Ver"><p>Başlığa tıklanıldığında görüntülenecek yazınız</div>

Bu kodda ne gibi değişiklikler yapılmalı?

Kırmızı ile renklendirilmiş olan "Özel İsim Ver" alanını bu eklentiye kendinize özgü vermek istediğiniz bir isim verin!

Mavi ile renklendirilmiş olan "+/- Tıklanacak Başlık" Kısaltmış olduğunuz içeriğin başlığıdır. İstediğiniz başlığı verebilirsiniz.

Yeşil ile renklendirilmiş olan "Başlığa tıklanıldığında görüntülenecek yazınız" gizlemek istediğiniz yazılarınızı yazabileceğiniz alandır.

6. Bu özelliği devamlı şekilde kullanmak isteyenler için kısa yol önerisi; Kumanda Paneli > Ayarlar > Biçimlendirme yolu izlenir ve mevcut sayfada yer alan Kayıt Şablonu seçeneğinin yanında yer alan kutucuğa 5. maddedeki kod düzenlenerek yapıştırılır.

* Bu özellik aynı zamanda sağ ve/veya sol sütunda da kullanılabilir. Bunun için 5. maddeye kadar herşeyi yaptıktan sonra, 5. maddeyi şu şekilde uygulamanız gerekir;

Sayfa Öğelerine tıklayın. Açılan sayfada Gadget Ekleye tıklayın ve açılan pencerede HTML/JavaScript seçeneğine tıklayın. İçine 5. maddede yazılı olan kodu kendinize özgü düzenleyerek yapıştırın. Ve kaydedin.

Bu yazı Nükhet'in Blogger Blogunuza Yatay Menü Ekleyin başlıklı yazımın yorum alanında sormuş olduğu soruya cevaben yazılmıştır. Kendisine farklı bir konuda yazı yazmama vesile olduğu için teşekkür ediyorum.

Kolay gelsin.

Benzer Yazılar;
Pratik Yatay Menü
Alt Kategorili Menü
Sidebar'ınızı Menü ile Şenlendirin
Hareketli Menü
Multi Açılır Menü
Tabbed Menu
Yorum
MURAT PINAR dedi ki...
Güzel bir özelliği ele almışsın yine :)
Teşekkürler.
Sade dedi ki...
Gerçekten de işe yarayacak bir özellik. Beğendiğine sevindim Murat. Görüşmek üzere...
AkılMakıl dedi ki...
Aradığım özellikti teşekkürler.
Mumillica dedi ki...
Merhaba yazı gizlemenin klasik şablonda bir yöntemi var mı acaba. Şimdiden teşekkürler...
Sade dedi ki...
klasik şablonda hiç denemdim, siz denediniz mi? çalışmadı mı? olmaması için bir sebep yok gibi!
Mumillica dedi ki...
açıkçası denemeye kalkıştım ]] b:skin kodu yok karşılığının ne olduğunu da bulamadım o kodun ne işe yaradığını da bilmiyorum script kodu için herhangi bir sorun olacağını ben de tahmin etmiyorum
Sade dedi ki...
b:skin yerine şu kodu denermisin, </style>

head kodu da zaten temanda var! sanırım bu şekilde olur.

Skin kodu hakkında da şunu söyleyebilirim kısaca şekil verme, yazı tipi, arka plan renkleri, link renkleri,... gibi tüm herşeyi kodlarla yazabileceğin alandır.
Mumillica dedi ki...
Öncelikle yardımların için sağol klasik şablon için blogger yardım merkezinde birşeyler buldum sizlerle de paylaşayım. Tüm yazıyı gizlemek için;
http://www.google.com/support/blogger/bin/answer.py?hl=tr&answer=42214

İstediğin bir bölümü gizlemek için;
http://www.google.com/support/blogger/bin/answer.py?hl=tr&answer=42215

Galiba kodlardan dolayı olmadı
Bu arada benim blogum da mumillica.blogspot.com
Sade dedi ki...
Teşekkürler Mumillica, bu bilgiye ihtiyacı olanlar olabilir. Klasiklerin kodları biraz farklı. Sen neden klasik şablon kullanıyorusun, merak ettim?
Mumillica dedi ki...
Düzenli şablonu kullanıyordum iframe kodlu reklam kodunu ekleyemedim internetten bulamadım bulduklarım da hep xml hatası verdi xml hiç çalışmadım klasiği biraz bildiğim için onu kullanıyorum dreamweaverla daha hızlı oluyor xml in daha iyi olduğuna inanıyorum fakat bilgi eksikliğim olduğundan ve bundan ötürü çok zamanımı alacağından klasik kullanıyorum
Adsız dedi ki...
güzel bir anlatım olmuş tebrikler benim şöyle bir sorum olacak bu uygulamayı başlıkta nasıl uygulayabiliriz... Örneğin ; "Bloggerda Yazı Gizleme (Açma Kapama) - Spoiler Yazı İçeriği Gizleme " yazısında sadece Bloggerda Yazı Gizleme kısmı gözükecek ana başlıkta bunu nasıl sağlayabiliriz bilgisi olan varsa yazarsa seviniriz...
Sade dedi ki...
3 farklı yöntem kullanabilirsiniz;

1. Devamını oku eklentisi ile. (Başlık altında yer alan "devamını oku"ya tıklanmalı)
2. Bu konuda anlatılan yöntemi yazılarınıza uygulayabilirsiniz. (Başlık altında yer alan "tıkla gör/tıkla gizle"ye tıklanmalı)
3. Sadece başlıklarınızı sıralama şansınız var o konu içinde şöyle bir tavsiyem var. Bu ayzıda yer alan "Tüm yazılarınızı (Ana Sayfa da dâhil) Listelemek için Yapılması Gerekenler" alt başlığını okursanız sadece başlıklarınız görüntülenir.

Önerebileceğim çözim önerileri bunlar...
Adsız dedi ki...
benim istediğim bu trazda değil di ama yine de Teşekkürler.ben şöyle bir şey düşünmüştüm .bazen başlıklarımız saçma sapan oluyor veya çok uzun oluyor...indexlerken uzun yazıya göre index atıyor ama başlık ziyaretçiye kısa gözüküyor. bir yerde görmüştüm ama blog değildi o adresi bulursam burda paylaşayım...
Sade dedi ki...
Enteresan bir yapı ve görsellik olur! Paylaşmanızı bekliyeceğim...
now dedi ki...
sizin kadar harika bir insan görmedim bir kez daha teşekkür ederim.. duygulandım.
Selim dedi ki...
bu seo ayarlamaların' da eksi yönde bir etken yapar mı?
Serapbenbuyrun dedi ki...
Aaa tam istediğim şey hemen yapayım, teşekkürler :)
Unknown dedi ki...
Çok sağol başta becerememiştim ama biraz kafa yorunca nerede yanlış yaptığımı çözdüm, teşekkürler.
Hüseyin dedi ki...
"Başlığa tıklanıldığında görüntülenecek yazınız" bölümüne nasıl resim koyabilirim?