09 Haziran 2009


Blogger yazılarınızı sadece başlıkları görüntülenecek şekilde listeleyerek gösterebilirsiniz. Bu özelliği tüm yazılarınızda kullanabileceğiniz gibi anasayfanızda görünüme dair herhangi bir değişiklik yapmadan sadece arşiv sayfalarınız ve etiket sayfalarınızda yer alan yazılarınızın başlıkları görüntülencek şekilde listeleyebilirsiniz. (Örnek resim yukarıda)

Blogger Yazılarını Liste Halinde Göstermek İçin Ne Yapmak Gerekir?
İki türlü seçenek mevcut; sadece arşivinize ve etiketlerinize tıklandığında görüntülenen yazılarınızı listeleyebileceğiniz gibi isterseniz ana sayfada dahil tüm yazılarınızı sadece başlıkları görüntülenecek şekilde listeleyebillirsiniz.

Sadece Arşiv ve Etiket Yazılarının Liste halinde görüntülenmesi için yapılması gerekenler;

Adım 1: Öncelikle blogger hesabınıza kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapın. Yazılarınızın liste halinde görüntülenmesini istediğiniz blogunuzun Yerleşim kısmına tıklayın. Açılan sayfada HTML düzenle seçeneğine tıklayın. Blogunuzun bir yedeğini aldıktan sonra Widget Şablonlarını Genişlet yazısının yanında yer alan kutucuğa tıklayın

Ctrl+F yardımı ile temanızda yer alan alttaki kodu bulun:
<b:include data='post' name='post'/>
Bu bulduğunuz kodu silin ve yerine alttaki kodu yapıştırın;
<b:if cond='data:blog.homepageUrl
!= data:blog.url'>

<b:if cond='data:blog.pageType != "item"'>

<h3 class='post-title'><a expr:href='data:post.url'><data:post.title/></a></h3>

<b:else/>

<b:include data='post' name='post'/>

</b:if>

<b:else/>

<b:include data='post' name='post'/>

</b:if>

Adım 2: Temanızı görüntüleyin. Eğer sorunsuz bir şekilde görüntülendiyse, temanızı kaydedin. Herhangi bir etiketinize yada Arşiv yazılarınızın sıralandığı kısımda herhangi bir aya, güne tıklayın. O etiket yada o tarihe ait tüm yazılar alt alta sıralanmış halde görüntülenecektir.

Tüm yazılarınızı (Ana Sayfa da dâhil) Listelemek için Yapılması Gerekenler;

Ana Sayfanızda, Arşiv Sayfalarınızda ve Etiket sayfalarınızda kısacası tüm blogunuzda sadece konu başlıklarınızın görüntülenmesini sağlayacak olan bu yöntem esasında "Devamını oku" özelliğine benziyor. "Devamını oku" özelliğinde içerikten belli bir kısım konu başlığının altında görüntülenebilirken, bu yöntem ile sadece başlığınız görüntülenir. İçerikten hiçbir kısım görüntülenmez. Sadece yazı başlığına tıklandığında yazı içeriği görüntülenir.

Adım 1: Öncelikle blogger hesabınıza kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapın. Yazılarınızın liste halinde görüntülenmesini istediğiniz blogunuzun Yerleşim kısmına tıklayın. Açılan sayfada HTML düzenle seçeneğine tıklayın. Blogunuzun bir yedeğini aldıktan sonra Widget Şablonlarını Genişlet yazısının yanında yer alan kutucuğa tıklayın.

Ctrl+F yardımı ile temanızda yer alan alttaki kodu bulun:
<p><data:post.body/></p>
Bulmuş olduğunuz kodu silin ve yerine alttaki kodu yapıştırın.
<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
<p><data:post.body/></p>
</b:if>
Adım 2: Temanızı görüntüleyin. Eğer sorunsuz bir şekilde görüntülendiyse, temanızı kaydedin. Artık tüm yazılarınız liste halinde görüntülenecek.

Blogumda "Devamını oku" özelliği olduğu için blogumda birinci yöntemi kullanamaya başladım. Etiketlere tıkladığınızda o etikete ait tüm yazılarımın başlıklarını yukarıdaki örnek resimdeki gibi listelenmiş halde görüntüleyebilirsiniz. Sizede öneriyorum.

Kolay gelsin...

Not: Eğer blogunuzda “Devamını Oku” özelliği varsa temada yukarıdaki kodu arattığınızda arama sonucunda aynı koddan iki tane bulunabilir. Düzenlenmesi gereken kod birincisidir.
Yorum
Adsız dedi ki...
"Ana Sayfa da dâhil tüm yazıların liste halinde görüntülenmesi yapılması gerekenler"

Bu nedir tam olarak? Anlayamadım.
Sade dedi ki...
Genelde yazıyı kontrol amaçlı tekrar okurum ama sanırım es geçmişim kötü bir tanım olmuş. Anlamsız. Bazen Türkçeyi katledebiliyorum, maalesef. Uyarın için teşekkürler.

"Ana Sayfa da dâhil tüm yazıların liste halinde görüntülenmek için yapılması gerekenler" ya da "Tüm yazılarınızı (Ana Sayfa da dâhil) Listelemek için Yapılması Gerekenler;" şeklinde olabilirdi. Konunun İçine de biraz ek tanım yapayım. Eksik kalmış gibi. Bu tanımlamalarla demek istediğimi anlatabilirim umarım:D
Simyacı dedi ki...
ben ikisinide denedim ama acılmıo benmi yanlış yapıorum acaba ?
Sade dedi ki...
yukarıdaki örnek resim daha önce benim blogumdan alıntılanan bir resimdir. Test edilmiş ve onaylanmıştır. Adım adım tekrar denemeni öneririm.
Simyacı dedi ki...
bu konuda ısrar edip bir kaç kez denedim görüntülenemio dior ve ikinci koduda bulamadım şablondan kaynak kod eksikliği olabilirmi
Sade dedi ki...
* Minima teması kullanan deneme blogumda da tekrar denedim. Yukarıdaki anlatımın aynısını yapmak yeterli, lütfen adımları doğru şekilde tatbik ettiğimden emin ol. Örnek Bloguma göz at: 1. Yöntem için örnektir


* İkinci yöntemde bulamadığın kodu birde şöyle aratmayı dene; <data:post.body/>
Sade dedi ki...
1. Yönteme 2. örnek: "Arşiv yazılarına tıklandığında" şöyle görüntülenecek; örnek

Sende minima teması kullanıyorsun onun için sorunsuz halledebilmen gerekli diye düşünüyorum.
Adsız dedi ki...
Merhaba blogger gelişim yazılarınızı çok başarılı buldum tebrikler. Soruma gelince burada yaptığımız sıralamayı alfabetik olarak nasıl yapabiliriz?
Sade dedi ki...
Tüm Yazılarınızı Alfabetik olarak sıralamak için; Yahoo Pipes kullanılabilir. Verdiğim adresteki uyguılamada takipteyiz yerine kendi adresinizi yazın.

Yukarıda anlatılan uygulamanın mantığı şu; sadece yazı başlıklarını altında yer alan yazı alanlarını gizleyerek sıralıyoruz.

Yazıları başarılı bulmanıza sevindim. Kolay gelsin...
merlin dedi ki...
teşekkürler
Teknojest dedi ki...
aslında bu özelliği ana sayfada diyelim blog etiketine tıklayınca sayfa değişmeden hemen altta görüntüleyebilsek çok daha iyi olacaktı.Ama yine de teşekkürler
Sade dedi ki...
CSS kodu olarak alttaki kodu şablonunuza ekleyin daha güzel bir sıralama olacaktır;

.post-title { margin: 0px 0 0 10px;
padding: 5px 0px 5px 5px;
background: transparent;
text-align: left;
font: 24px "Georgia",verdana, Arial, sans-serif;
font-weight:normal;
font-style: normal;
}
Adsız dedi ki...
Peki tek başlık gösterdikten sonra bu başlıkları nasıl küçültebiliriz? Nereye nasıl bir kod gerekli? Güzel bir uygulama fakat başlıklar tek satıra sığmayınca kötü göründü bende gerçekten
Sade dedi ki...
@adsız: Bir üst yorumda belirtmiştim ;) O CSS kodları ile düzenleme yapabilirsin ;)
izzet gökhan dedi ki...
iyi günler ben etikete tıkladığımda başlıklar listeleniyo süper bi şekilde
ama başlıklar alfabetik sıralansın istiyorum labela ıklayınca
yukardaki yahoo olayını denedim ama direk na sayfadan sıralamaya başlıyo
bi kod yerleştirmeyle bu işi çözemezmiyiz
The Sinema 7 dedi ki...
Merhaba bunu klasik sablonlar icin nasıl yaparız. Lütfen yardımcı olurmusunuz ne zamandır urasıorum yapamadım :/
Adsız dedi ki...
Çok teşekkürler, herşey gönlünüzce olsun:))
Adsız dedi ki...
Öncelikle yazı için çok teşekkürler.
Merak ettiğim şey şu etiket yazılarının liste halinde görüntülenmesini A-Z ye göre alfabetik bir sıra oluşturabilmemiz için gereken kod nedir ? Tabi öncesinde böyle bir şey mümkün mü ?
Eğer yardımcı olabilirsiniz bana çok büyük katkınız olur.Önceden sorulmuş yine de tekrar gündeme getirmek hoş olur :)
Adsız dedi ki...
Teşekkürler kodları uyguladım. Ana sayfamda listelerken linkwithin ile problem yok ama 2.sayfaya geçince bunlar da dikkatinizi çekebilir listelerden sonra en altta çıkıyor. Ana sayfada öyle çıksa sorun yok ama böyle bir tuhaf oldu. Bu konuda ne yapabilirim bir fikriniz var mı? İyi günler.
Örnek olarak : Ana Sayfa şöyle
1.Kayıt
Link Within
2.Kayıt
Link Within
3.Kayıt
Link Within

---------------
Diğer sayfalar
4.Kayıt
5.Kayıt
6.Kayıt

Link Within gibi ...
Adsız dedi ki...
Teşekkür ederim, çok faydalı bir anlatım olmuş.
Adsız dedi ki...
İlki tam ihtiyacım olan şey yaptım olduda nedense bu sefer diğer sayfalar görünmemeye başladı iptal ettim acaba ne yapmalıyım teşekkürler.
tatustam dedi ki...
teşekkür ederim süper bir bilgi işime yaradı