08 Haziran 2009

Blogunuzda kullandığınız temanızı değiştirdiğinizde ilk karşılaşılan sorun blogda var olan eklentilerin silinmesidir. Silinen eklentiler tek tek tekrar bloga yüklenir. Kesinlikle angarya bir iştir ve zaman kaybıdır. Hatta sırf bu yüzden temasını değiştirmeye bile üşenenler olabilir. Bu tür bir üşengeçliğin sonucunda olsa gerek, tüm bloggerları bu dertten kurtaracak bir yöntem keşfedilmiş. Nede olsa tembel adam yaratıcı olur!

Temayı değiştirirken Eklentileri Kaybetmemek mümkün mü?
Evet, mümkün.

Temayı Değiştirirken Eklentileri Kaybetmemek için ne yapmak gerekiyor?
Blogunuzda kullanmakta olduğunuz temanızdan sıkıldınız ve artık bir değişiklik yapmak istiyorsunuz. Beğendiğiniz bir temayı seçtiniz ve blogunuza yüklemek için hazırsınız ama tek derdiniz eklentileriniz kaybolacak olması. Tek derdiniz buysa artık dert etmeyin. Çözümü temanızı yüklerken basit birkaç adımı uygulamaktır.

Adım 1: Öncelikle blogger hesabınıza kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapın. Temasını değiştirmek istediğiniz blogunuzun Yerleşim kısmına tıklayın. Açılan sayfada HTML düzenle seçeneğine tıklayın. Açılan sayfada Widget Şablonlarını Genişlet yazısının yanında yer alan kutucuğa tıklamayın.

Adım 2: Ctrl+F tuşları yardımı ile açılan kutucuğa <b:widget id=' yazın ve aratın. Sadece yan sütunlarda eklentilerinizin olduğunu var sayarak adımları anlatacağım. Eğer Başlık Alanı veya Footer kısımlarında da eklentileriniz varsa bu kısımların tema değiştirme sırasında kaybolmaması için anlatımdakine benzer şeklide adımları izleyebilirsiniz.

<b:widget id=' şeklinde arama yaptığınızda dikkat etmeniz gereken bulunan kodun üzerinde yukarıdaki örnek resimde de görebileceğiniz gibi <b:section class='sidebar' id='sidebar' preferred='yes'> koduna benzer bir kodun bulunmasıdır. Bu sidebar ibaresi sizin blogunuzdaki sütunlarınızı belirtir. Sadece bulmuş olduğunuz tüm eklentilerinizin kodlarını kopyalayın (Alttaki resimde yer alan kısımlar). Ve bir Yeni Metin Belgesi oluşturup oraya yapıştırın ve kaydedin.


Adım 3: Şimdi yeni temanızı yükleyebilirsiniz. Temanız yüklendikten sonra şu tarz bir uyarı alacaksınız;

İşin Püf noktasıda zaten bu uyarıda gizli. Kesinlikle Onayla ve Kaydet seçeneğine tıklamayın. CTRL+F yardımı ile alttaki koda benzer kodları bulun ve Kopyalanan Widgetlar yerine Yeni Metin belgesi dosyanıza kaydettiğiniz eklenti kodlarını yapıştırın.
<b:section class='sidebar' id='sidebar' preferred='yes'>

<--KOPYALANAN WIDGETLAR-->

</b:section>
Adım 4: Artık temanızı kaydedebilirsiniz.

Peki bu nasıl mümkün olabilir?
Blogger her eklentiyi kendi veri tabanında yedekler.

Bu yöntem ile eski temanızda kullanmış olduğunuz eklentilerinizi yeni temanızda da hazır olarak görebileceksiniz. Tüm eklentileri tekrar yükleme derdine bir son veren bu yöntem ile kazanacağınız dakikaları da değerli yazılarınız için kullanabilirsiniz.

Kolay gelsin…
Yorum
sesiber dedi ki...
Bu da çok faydalı bir bilgi, gerçekten eklentileri tekrar yüklemek çok zor oluyordu. Scarlet öncesi iyi geldi bu bilgi. Çok teşekkürler...
Adsız dedi ki...
Çok çok teşekkürler. Bir gecemi harcamıştım bu yüzden, ama o bir gecenin sonunda elimde doğru dürüst bir tema yoktu maalesef.
Sade dedi ki...
@ Sesiber: Scarlete geçişini merakla bekliyorum.

Chao Gray: Umarım bir geceden az sürmesine yardımcı olur. Bir gece az değil:D
nükhet dedi ki...
merhaba sade,ben yazılarımın altına el yazımla ismimi yazmak istiyorum ama nasıl yapılacağını bilmiyorum(mesela sesiberdeki gibi)yabancı bir sayfa buldum fakat o kadar iyi ingilizcem olmadığı için anlamadım.bu konuda bana yardımcı olursan sevinirim...
'DEFNENİNFİKRİ'
nükhet dedi ki...
size sorduktan sonra ,blogger yardım linkinizi farkettim orada varmış oradan deniyeceğim..teşekkürler :)
Sade dedi ki...
Hoşgeldin Nükhet, zaten sen sorunun cevabını bulmuşsun! Bana gerek kalmadı. Ama Yinede adresi vereyim. İlgilenmemiş gibi olmayayım. :D
rpg dedi ki...
Mrb sade 2 hafta önce sayende scarlet temasını eklemiştim ve şu an çok güzel bir hal aldı değiştirme gibi bi düşüncem şimdilik yok ,olursa hazırda konuda var :) gerçekten çok güzel tema tekrar teşekkür ederim ...

mmorpg-tr.blogspot.com
Sade dedi ki...
Tema anlatımları çok uzun oluyor ama bunun karşılığında temayı uygulayan kişilerin olduğunu duymak tüm o zahmete katlanmanın ödülü gibi. Güle güle kullan RPG! Güzel ilgi çekici, profesyonel görünümlü temalar için önerilerin olursa kurulumu hakkında yazı yazabilirim.
rpg dedi ki...
blogspot film sitesi açmayı düşünüyorum fakat kafamdaki temayı bulamadim yada blogspota uygund eğil sanırım belki bildiğin vardır.Kategorilere ayırabilecegim , bir kategoriye girildiginde 4x4 dizilimli 16 panel olmasını , panellerde videonun ön görünmlü resmiyle videoya bağlantı vermek istiyorum ve alttan 1-2-3... sayfa olarak deiştirilebilecek bir tema lazım
Sade dedi ki...
Bahsettiğin özellikleri okuyunca aklıma ilk gelen tema Gamezinedir. Tam aynı özelliklere sahip olmasada benzer bir tema!
rpg dedi ki...
eyw fakat vazgectim site 1 dk dan aşşağı acilmaz artik ^^

Sade 3 tane sorum olcak bidaha rahatsızlık vermemeye çalışacağım :)

1-Ayarlar/Biçimlendirme/Kayıt sayısını sıfır yapınca;Ana Sayfada
Sorgunuzla eşleşen kayıt yok. Tüm kayıtları göster
çıkan bu yazıyı kaybetmemizin bir yolu varmı?

2.Scarlet yorum kutusunda yazı , arkaplan ve gönder linkleri beyaz.Html deki tüm Comment renklerini tek tek değiştirerek test ettim fakat herhanği bir renk değişimi olmuyor Örnek;http://mmorpg-tr.blogspot.com/2009/05/everquest-ii.html(yorum var fakat belli bile olmuyor)

3.yazdgımız konular scarlet temasında otomatik olarak 5 satır kadar gösteriyor bunu tam gösterim nasıl yapabiliriz?

Sade sana çok yük olduk bunları araştırdım baya fakat bulamadım sen belki bi çözüm üretebilirsin...

Şimdiden tşkler
Sade dedi ki...
Bu tarz sorularla ben mutlu oluyorum keşke daha çok soru sorulsa, asla rahatsızlık vermiyorsun! Elimden geldiğince her zaman yardım etmeye çalışırım.

1. Benim hiç böyle bir gereksinim olmadı açıkcası nasıl yapılacağı hakkında fikrim yok. Ama bir araştırayım bulabilirsem sana haber veririm.

2. Tema ilk yüklendiğinde yazı içerisinde link verdiğinde kırmızı renkle belirginleşir. Yorumlar kısmında mormal yazılar açık mavi ile gösterilirken, link verildiğinde de gri bir renk ile belirginleşir.

Ancak sen sanırım bu renkleri değiştirmişsin.

/* The Comments */ in altında yer alan CSS kodları ile değişiklikleri yapabilirsin. Tavsiyem, yorum kısmının arka planın rengini değiştir. Arka planı siyah yap.

3. Tam göstermek yada belli bir karakter sayısına göstermek için, temada bulman gereken kod şu;

summary_noimg : Yazıda resim yoksa kaç karekater gözükmesini istiyorsan o kadar sayı yazabilirsin. (örnek 530)

summary_img : Yazıda resim varsa kaç karakter gözükmesini istiyorsan karakter adedini yaz. (örnek 440)

ayrıca kısaltılmış yazıdaki resim genişliği ve yüksekliği için.

img_thumb_height : resim yüksekliği (pixel) (örnek 100)
img_thumb_width :resim genişliği (pixel)
(örnek 120)

Umarım verdiğim bilgilerin faydası olur.
rpg dedi ki...
Çok saol Sade 1 .cisinin kodunu bulmuştum ona gerek kalmadı

Diğerlerini şimdi deniyeceğim ...
Sade dedi ki...
Bulduğun kodu burada da paylaşırsan sevinirim. Merak edenler için de ayrı bir güzellik yaparsın artık. Umarım diğer 2 çözüm yolu önerim işine yarar.
rpg dedi ki...
Sorgunuzla eşleşen kayıt yok. Tüm kayıtları göster yazısını kaldırmak için gereken html kodunu vericektim fakat html kodunu gönderme yetkisi yok sanırım kabul etmiyor neyse aşşağıdaki adresten bulabilirsiniz;

http://www.blogbulk.com/2008/10/removing-showing-post-with-labelshow.html

2. sorun benim temayı fazla kurcalamamdan kaynaklanmış :) orjinal scarletten kodları çektim commentle kodlarıyla alakalı degilmiş

Sade yeni bi sistem kurdum anasayfada sadece js kullanıyorum sayfa boyutuna gerek kalmadı ama lzm olursa buraya ugrayıp ayarlarım saolasin


Eğer biliyorsan şablonda istedigimiz yere istedigimiz boyutta gadget ekle kutusu yerleştirmeyi anlatırsan çok makbule geçer...
Sade dedi ki...
Bilgi için teşşekkürler, en kısa zamanda isteğe bağlı boyutlandırılabilir gadget eklemeyi anlatırım.
Adsız dedi ki...
Mükemmel işe yaracak bir konu. Deneyeceğim;)
Adsız dedi ki...
bende scarleta geçtim şimdi ama scarletın arka plandaki siyaha çalan koyu yeşil rengin yerine açık bir şeyler koymak istiyorum yardımcı olabilirmisiniz
Sade dedi ki...
Temanda alltaki gibi var olan kodu bul ve background (arka plan) rengini beyaz için #FFFFFF yapabilirsin. Farklı renkler için http://www.colorschemer.com/online.html adresini ziyaret edebilirsin.

body {
margin:0 auto;
padding:0px 0 0px 0;
background:#171F19;
font-family:Century gothic, Arial,Tahoma,sans-serif;
color:#435A4A;
font-size:13px;
}
nükhet dedi ki...
merhaba
1-blogumdaki fotoğrafların üstüne tıklayınca kendi boyutlarında görüntülenmesini istiyorum bunu nasıl yapabilirim..
2-birde blogumun adı internette herhangi bir yerde geçiyorsa bunu nasıl bulabilirim(sizin adınızı sitemde kullandığımda siz hemen bulmuştunuz)..:)
kolay gelsin ,iyigünler..
Sade dedi ki...
Merhaba,
Birinici sorunun cevabı için şu yazımı önerebilirim; Blogger Resimlerinize Zoom Yapın (Yakınlaştırın - Büyütün). Böylelikle resme tıklandığında orjinal boyutunda sayfanızda büyüyen bir resim elde edebilirsiniz. Eğer sizin isteklerinizi karşılamakta yeterli olmassa farklı yöntemlerde önerebilirim.

İkinci sorunun net bir cevabı yok sanırım. Googleda link:takipteyiz.blogspot.com araması yapabilirsiniz. (takipteyiz yerine blogunuzun adını yazın:)

Google Analitik ile günlük olarak size ziyaretçi gönderen siteleri kontrol edebilirsiniz. Böylece sizden bahseden bir siteden illaki gelecek olan ziyaretçilerin kaynağını bulabilir ve sizin hakkınızda nasıl bir önerme yaptıklarını ögrenebilirsiniz.

Kolay gelsin.
nükhet dedi ki...
teşekkür ederim
herhalde nette ,adınız gibi en "sade" ve anlaşılır şekilde interneti öğreten ,tek site burası...:)
Sade dedi ki...
Çok teşekkürler sevgili Nükhet, faydalı bir bilgiyi anlaşılır şekilde paylaşabildiysem ne mutlu...
deruni dedi ki...
süpeer
pegasus dedi ki...
Sade, sabırla her soruya yanıt vererek net ve kısa çözümler üretiyor bizleri bilgilendiriyorsun. Çok faydalandığımı ifade edebilirim. Çok teşekkürler ve saygılar.
Sade dedi ki...
böyle düşünmene sevindim. Elimden geldiğince yardım etmeye çalışıyorum. Yorum için çok teşekkürler...
Adsız dedi ki...
Merhaba Sade;

Tebrik ediyorum seni.
Sabrın, araştırmacı kişiliğin, bilgi birikimin, detaylı bilgilendirmelerin ve herkese,her soruya verdiğin açık cevapların için.
Harikasın!

Benim de bazı sorularım olacak.
1) Temamı değiştirmek istiyorum, blogger ile uyumlu harika temalar buldum ama nasıl değiştireceğimi bilmiyorum.
2) Bir de, eklentilerim, resimlerim, yazılarım, yorumlarım kaybolacak diye çok korkuyorum.
Yukarıda çok güzel anlatmışsın ama "Kopyalanan Widgetlar yerine Yeni Metin belgesi dosyanıza kaydettiğiniz eklenti kodlarını yapıştırın" kısmını yani adım 3 ü pek iyi anlayamadım sanıyorum. Kopyalanan widgetler nerede gözüküyor? Daha açık hali var mıdır bilmiyorum ama biraz daha açabilir misin bu adımı?
3) Baya çekiniyorum eklentilerim kaybolursa diye, hatta çoğu kez çok istememe rağmen tema değişikliğinden vazgeçiyorum.
Bir de bu işin şöyle bir boyutu yok mu? Eski blog temamı kopyalasam bir yere, bir aksilik olması halinde aynen onu yüklesem gerisin geri olmuyor mu? Ya da yeni tema yüklenirken, bir önizleme yaptırıp herşey ok se yeni temayı uygulasam olmuyor mu?

Biliyorum çok uzun oldu. Ama sen üşenmezsin, okursun, yanıtlarsın biliyorum.
Ve çok çok çok teşekkür ediyorum.

Sevgiler,
ipek
Adsız dedi ki...
Merhaba Sade;

Tebrik ediyorum seni.
Sabrın, araştırmacı kişiliğin, bilgi birikimin, detaylı bilgilendirmelerin ve herkese,her soruya verdiğin açık cevapların için.
Harikasın!

Benim de bazı sorularım olacak.
1) Temamı değiştirmek istiyorum, blogger ile uyumlu harika temalar buldum ama nasıl değiştireceğimi bilmiyorum.
2) Bir de, eklentilerim, resimlerim, yazılarım, yorumlarım kaybolacak diye çok korkuyorum.
Yukarıda çok güzel anlatmışsın ama "Kopyalanan Widgetlar yerine Yeni Metin belgesi dosyanıza kaydettiğiniz eklenti kodlarını yapıştırın" kısmını yani adım 3 ü pek iyi anlayamadım sanıyorum. Kopyalanan widgetler nerede gözüküyor? Daha açık hali var mıdır bilmiyorum ama biraz daha açabilir misin bu adımı?
3) Baya çekiniyorum eklentilerim kaybolursa diye, hatta çoğu kez çok istememe rağmen tema değişikliğinden vazgeçiyorum.
Bir de bu işin şöyle bir boyutu yok mu? Eski blog temamı kopyalasam bir yere, bir aksilik olması halinde aynen onu yüklesem gerisin geri olmuyor mu? Ya da yeni tema yüklenirken, bir önizleme yaptırıp herşey ok se yeni temayı uygulasam olmuyor mu?

Biliyorum çok uzun oldu. Ama sen üşenmezsin, okursun, yanıtlarsın biliyorum.
Ve çok çok çok teşekkür ediyorum.

Sevgiler,
ipek
(işyerinde blogger erişimi yok, o nedenle yorumumu anonim gönderiyorum. cevabını "i_olca@yahoo.com" adresime gönderebilir misin? tekrar teşekkür ederim)
Özgür Öztürk dedi ki...
Eyvallah, ilaç gibi geldi bu yazı. Gerçekten de büyük bir angaryadan kurtardınız. Çok teşekkürler:)
Çorlu Matbaa dedi ki...
Paylaşımınız için teşekkürler. Paylaşımlarınızın devamını dilerim yazılarınızı takip ediyorum teşekkürler.