07 Mayıs 2009

"Retweet Tuşu" çoğu blogcu tarafından kullanılan "Digg" tuşunun çalışma stiliyle nerdeyse aynı mantıkta çalıyor. Benim en beğendiğim özelliği olan farklı sitelere yönlendirmeksizin istenilen yazıyı kullanıcısı olduğum Twitter yardımı ile paylaşabilmem. Twitter'den pek bahsetmek istemiyorum çünkü farklı sitelerde ne olduğundan ve ne işe yaradığından hakkında bir sürü yazı var. Eğer daha önceden Twitter hakkında bir ön bilgiye sahip değilseniz size şu yazıları okumanızı tavsiye ederim; 1, 2, 3, 4

Ya da Önder Eren tarafından hazırlanmış "Twitter nedir? "Twitter nasıl kullanılır" gibi konuları ihtiva eden videosunu izleyebilirsiniz.





Twitter'ın ne olduğu hakkında bu kadar bilgi sanırım yeterli olacaktır.

Retweet Tuşu Hakkında
Twitter'in son zamanlarda yakalamış olduğu üst düzey popülerlik sayesinde artık neredeyse tüm blog kullanıcılarının birer Twitter hesabı var. Bu Twitter hesaplarımızı etkin kullanabilmek ve süratli paylaşım yapabilmek adına kullanılan ögelerden birisi de Retweet. Retweet tuşu Tweetmeme tarafından oluşturuldu. Farklı bloglarda gezerken popüler, ilgi çekici, ilginç, farklı... yazılar, videolar, müzikler,... bulduğunuzda Twitter servisiyle bunu arkadaşlarımızla, okuyucularımızla ve/veya ziyaretcilerimizle kolayca paylaşabilmemizi sağlıyor. Retweet tuşunu blog yazılarınıza eklediğinizde bu yazınızın içeriğini beğenenler sadece Retweet tuşuna bir kez tıklayarak hiçbir sayfaya yönlendirilmeden sizin yazınızı arkadaşları ile paylaşabiliyor.

Retweet Tuşları
İki farklı çeşit Reweet tuşu kullanmak mümkün. Tuşlar;


şeklindedir.

İsteyenler Tweetmeme sitesinden tuşların nasıl çalıştığını görebilirler.

Retweet Tuşunu Yazılarınıza Eklemek

Öncelikle herzaman olduğu gibi Temanızı herhangi bir aksi duruma karşı yedeklemeyi unutmayın.

Yerleşim > HTML'yi Düzenle > Widget Şablonlarını Genişlet' e tıklayın. Ve "Ctrl+F" yardımı ile aşağıdaki kodu aratın;

<p><data:post.body/></p>

Bulduğunuz kodun yerine alttaki kodu yapıştırın;


<p>
<div style='float:right; margin-left:10px;'>
<script type="text/javascript">
tweetmeme_url = '<data:post.url/>';
</script>
<script type="text/javascript" src="http://tweetmeme.com/i/scripts/button.js"> </script>
</div><data:post.body/>
</p>
Bu şekilde yaptığımızda yazılarınızın üst kısmında sağ köşede Retweet tuşu görüntülenecektir. Eğer yazılarınızın sonunda sağ kısımda görünmesini istiyorsanız aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz;


<p><data:post.body/>
<div style='float:right; margin-left:10px;'>
<script type="text/javascript">
tweetmeme_url = '<data:post.url/>';
</script>
<script type="text/javascript" src="http://tweetmeme.com/i/scripts/button.js"> </script>
</div>
</p>
Ve şablonunuzu görüntüleyin, eğer bir sorun yoksa kaydedin. Bu yöntem ile Retweet tuşunun full versiyonunu blogunuza eklemiş oldunuz eğer "Compact Retweet tuşunu eklemek" istiyorsanız. Alltaki kodu kullanın;

<script type="text/javascript">
tweetmeme_style = "compact";
</script>
<script type="text/javascript" src="http://tweetmeme.com/i/scripts/button.js"></script>

Twitter hesabımı ziyaret etmek isteyenler için işte hesabım;

Kolay gelsin.

Benzer tuşlar;
* Reddit sayısını Sayan Paylaş Tuşu
* Yahoo Hareketli ve Sabit Paylaş Tuşu
* Digg sayısını sayan Paylaş Tuşu
* Stumble Paylaş Tuşu
* FriendFeed Paylaş Tuşu Ekleme
Yorum
MURAT PINAR dedi ki...
Teşekkürler Zeynel..
SinerJi dedi ki...
ben bunu ekledim ancak ''this button has failed'' diyor.O sorunu nasıl halledebiliriz?
Sade dedi ki...
Truth: Böyle bir sorunun oluşmasında, sitesinde belirtildiği gibi belli başlı şu sebepler etken olmuş olabilir; Siten ile Tweetmeme sitesi bağlantı kuramamış olabilir. Siten karalisteye alınmış olabilir. Tarayıcı sorunları yaşanmış olabilir. Eğer sitene ekledikten sonra belli başlı yazılarında çalışmıyorsa o yazılarını Tweetmeme'ye düzeltmeleri için bildirebilirsin. Eğer tüm sitende çalışmıyorsa karalisteye alınmış olabilirsin. Ama genelde Tweetmeme ile sitenin birbirine anlık ulaşamamsı sorunu yaşlanabilir buda belli bir süre sonra kendiliğinden düzelir.
Uhur dedi ki...
teşekkürler :)
umutyildirim dedi ki...
Öncelikle anlatımlardan dolayı teşekkür ederim sorunum şu facebook paylaş butonu ve bunu siteme söylediğiniz kodun altına yerleştirecektim ancak onu bulamadım bende data:post.body kodunun altına yerleştirdim bu seferde hem yazının altında görünüyor ama ondan sonra üstteki yazı tekrar görünüyor nasıl çözüm bulabilirim acaba
Sade dedi ki...
Sitenizi kontrol ettim ancak herhangi bir sorun göremedim. Ya sorunu ben göremedim yada herhangi bir sorun yok. ?
umutyildirim dedi ki...
sonradan biraz uğraşınca düzeldi ama ben resimli benzer yazılar ekledim gözükmüyor bu sexy-bookmark dan dolayımı bide siteme wibiya araç çubuğu yapıcam sizce hangi renk gider acaba?
Sade dedi ki...
Resimli benzer yazılar için gerekli Kodları tam olarak kopyaladığından emin olmak için bir daha kontrol etmeni öneririm. Yine olmazsa ben temana göz atarım.

Wibiya araç çubugu rengi de bence mavi tonlarında olsun kullandığın maviden biraz koyu olanını tercih edebilirsin mesela... kolay gelsin...
umutyildirim dedi ki...
wibiya araç çubuğunu koyu mavi tonlarında yaptım saol da kodları 3 kere kontrol ettim çok düzgün şekilde yapıştırmışım doğru yerlere ama olmuyor bir de acaba siteme tema konusunda search da bir problem var kutucuğun yanında büyüteç resmi olması lazım ama yok bi de temaya başka nasıl eklentiler yada çıkartmalar yapabilirim sizce.
Sade dedi ki...
Temanızı kontrol ettim. Benzer resimli yazılar görüntüleniyor. Herhangi bir sorun yok. Sınav i,çin ara verdiğinizi okudum, döndüğünüzde tekrar tema üzeirne beyin fırtınası yapabiliriz.
umutyildirim dedi ki...
saolun mutlaka bir beyin fırtınası lazım
Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...
Zeynel bey, daha öncede yorum yazdım ama, sayfanızı o kadar çok ziyaret ettimki, hangi konuya yazdığımı hatırlamıorum. Bir kaç sorunumu dile getirmiştim. Cevap yazdınızmı bilmiyorum ama ben bir kaç eklentileri kurdum, sayfama bakarsanız görürsünüz, başlığın hemen altında ekle butonunu ve bu retwwet butonunu, ancak bu retweet butonu başlığın sağında ama çok aşağıda kaldı bunun için ne yapmam gerekiyor, birde benim iki post arası çık bitişik burda margin ayarlarını bulamadım, yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.
Sade dedi ki...
Merhaba, biraz yazılar arasında kaybolmuşsun anlaşılan. Tüm sorularına cevap verdim.

Retweet tuşu konumlandırma (Başlık alanına yerleştirme);

temanda alttaki kodu bul;
<div class='post hentry uncustomized-post-template'>

Bu kodun hemen altına yukarıdaki kodlardan birini ekle yanlız koddan <data:post.body/> kısmını çıkarmalısın.

Yazılar arası genişlik düzenleme:
Temanda;
.post {
margin:.5em 0 1.5em;
border-bottom:1px dotted $bordercolor;
padding-bottom:20em;
}
CSS kodlarını arat. Kodda geçen padding-bottom:1.5em kısmını 20em yap ve önizleme yap gözle görülür bir farklılık olacak. Kendine göre değeri azaltıp, çoğaltabilirsin.

Kolay gelsin.
Sade dedi ki...
Ben zaten 20em yazmışım. O kısım temanda muhtemelen padding-bottom:1.5em; şeklindedir. ;)
Tuncay Turan dedi ki...
kutsalcemberler.blogspot.com
merhaba bu benim bloga nasıl ekleyeceğiz.. ekledim ama tüm sayfa düzeni bozuluyor
teşekkürler
Sade dedi ki...
Merhaba, ReTweet tuşu için gerekli olan kodları, temanızdaki <p class='post-footer-line post-footer-line-1'> kodunun üstüne yapıştırmayı deneyebilirsiniz ;)
Tuncay Turan dedi ki...
bu arada size bir kaç soru daha sorabilirmiyim?
şuanki mevcut sitenin arka plandaki mevcut renkleri nasıl değiştirebilirim?
# Yazı Tipleri ve Renkler kısmında hiç bir şey gözükmüyor bende.. :(
resimdeki gibi : http://i49.tinypic.com/34gq1dd.jpg

diğer sorun ise şurada yazının devamı çıkmıyor satır sorunu var bunu nasıl duzeltebilirim
http://i46.tinypic.com/1z6xnjk.jpg

cok soru oldu yardımcı olabilirsen çok iyi olur
teşekkürler tekrardan ;)
Tuncay Turan dedi ki...
merhaba,cevap için teşekkürler
Şablon da dediğiniz kodu aradım 2 tane buldum, ikisinden önce de teker teker denedim yine yazılar birbirine girdi ve beyaz kare şeklinde tweeter tuşu çıkıyor gözükmedi... sanırım hazır temadan dolayı sorun :(
Sade dedi ki...
Teweet tuşunu sanırım otomatik yazı yayınlam özelliği ile alakalı bir sorun yaşıyor. Temanızı eğer e-posta ile altta belirtilen adrese yolarsanız sizin için kontrol edebilirim.

Arka plan renklerini temanızda bulunan CSS kodları ile değiştirebilirsiniz;

#container {
background:none repeat scroll 0 0 #3A4954;
border:1px solid #485865;
}

Yukarıdaki gibi gerekli kodları bulup, #cc0000 gibi renk kodlarını değiştirebilirsiniz.

Yazıyı otomatik olarak böldüğü için anasayfanızda yazılarınızın belli bir bölümü görüntüleniyor. Temanda summary_noimg = 400 gibi bir kod var o değeri değiştirebilirsin.
Sade dedi ki...
Bir de "admin" nickini yorum yazarken kullanmamanızı rica ediyorum. Blogu ilk kez ziyaret eden biri için kafa karıştıcı olabilir.
Tuncay Turan dedi ki...
tamam nicki düzelttim
mail attım
teşekkürler tekrardan ;)
Sade dedi ki...
Hassasiyetin için teşekkürler ;) Temana bakıp sana mail atacağım. kolay gelsin...