08 Mayıs 2009

Muhtemelen bunu daha önce Wordpress bloglarında görmüşsünüzdür. Ancak bu uygulama Blogger blogları için kullanılabilir değildi. Ancak artık bu uygulamayı blogger bloglarınız içinde kullanabilirsiniz.

Genellikle kolonlara (Sidebar) yerleştirilen, blogunuza üçüncü taraf işlevselliği veya başka bir kod eklemenize yarayan eklentilerin sadece ana sayfanızda görüntülenmesini yada sadece yazı sayfalarınızda görüntülenmesini yada sadece arşiv sayfalarınızda görünmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için yapmanız gerekenleri örneklerle açıklamaya çalışacağım.

Öncelikle herzaman olduğu gibi Temanızı herhangi bir aksi duruma karşı yedeklemeyi unutmayın.

Yerleşim > HTML'yi Düzenle > Widget Şablonlarını Genişlet' e tıklayın. Ve "Ctrl+F" yardımı ile aşağıdaki koda benzer kodu aratın;

<b:widget id='HTML5' locked='false' title='Eklentinize verdiğiniz isim görünecek' type='HTML'>

Kırmızı ile renklendirilmiş olan rakam sizin blogunuzda farklılık gösterebilir. O kısımda 1,2,3,4,5,… gibi bir rakam yazıyor olabilir. Bu kısımda herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır sadece istenilen eklentiyi bulmaya yarayacak bir adımdır.

Farklılıkları düşünerek sadece <b:widget id='HTML kısmını aratabilirsiniz. Bu şekilde arama yaptığınızda sayfanızda kaç adet eklenti varsa o kadar sonuçla karşılaşacaksınız.

Bu sonuçlardan istediğiniz eklentiyi seçin. Seçilen eklentini altında yer alan kodların arasına iki farklı satıra kırmızı ile renklendirilmiş olan iki farklı satır yerleştirilecektir. Aşağıda kodları verdim ve değişikliğin yapılacağı kısımları kırmızı ile renklendirdim.

Ya ister sadece kırmızı kodları yerlerine yerleştirin ya da <b:widget id='HTML5' locked='false' title='Eklentinize verdiğiniz isim görünecek' type='HTML'> benzeri eklentinizin altına alttaki kodların en üst satırını silerek yapıştırın. Yöntem tamamen size kalmış. Önemli olan iki satır var onları es geçmemiz yeterli olacaktır. Bunlar;

1. Birinci Satır;
1.1.Sadece Anasayfanızda görüntülenmesi için;
<b:if cond='data:blog.url == data:blog.homepageUrl'>
1.2.Sadece Yazı sayfalarınızda görüntülenmesi için;
<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
1.3.Sadece Arşiv Sayfalarınızda görüntülenmesi için;
<b:if cond='data:blog.pageType == "archive"'>

1.4. Ana sayfa dışında diğer her yerde görüntüleme
1.5. Eklentileri Sadece Statik Sayfalarda Görüntüleme
1.6. Sadece belirtilen sayfada Eklentilerin Gizlenmesi ve diğer tüm sayfalarda görüntüleme

ve

2. </b:if> satırı.

1.1. Blogger Eklentilerinizin Sadece Anasayfanızda Görüntüleme
Düzenlemek istediğiniz eklentiyi şu hale getirin;

<b:widget id='HTML3' locked='false' title='Eklentinize verdiğiniz isim' type='HTML'>
<b:includable id='main'>
<b:if cond='data:blog.url == data:blog.homepageUrl'>
<!-- only display title if it's non-empty -->
<b:if cond='data:title != &quot;&quot;'>
<h2 class='title'><data:title/></h2>
</b:if>
<div class='widget-content'>
<data:content/>
</div>

<b:include name='quickedit'/>
</b:if>
</b:includable>
</b:widget>
1.2. Blogger Eklentilerinizin Sadece Yazı Sayfalarınızda Görüntüleme
Düzenlemek istediğiniz eklentiyi şu hale getirin

<b:widget id='HTML3' locked='false' title='Eklentinize verdiğiniz isim' type='HTML'>
<b:includable id='main'>
<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
<!-- only display title if it's non-empty -->
<b:if cond='data:title != &quot;&quot;'>
<h2 class='title'><data:title/></h2>
</b:if>
<div class='widget-content'>
<data:content/>
</div>

<b:include name='quickedit'/>
</b:if>
</b:includable>
</b:widget>
1.3. Blogger Eklentilerinizin Sadece Arşiv Sayfalarınızda Görüntüleme
Düzenlemek istediğiniz eklentiyi şu hale getirin

<b:widget id='HTML3' locked='false' title='Eklentinize verdiğiniz isim' type='HTML'>
<b:includable id='main'>
<b:if cond='data:blog.pageType == "archive"'>
<!-- only display title if it's non-empty -->
<b:if cond='data:title != &quot;&quot;'>
<h2 class='title'><data:title/></h2>
</b:if>
<div class='widget-content'>
<data:content/>
</div>

<b:include name='quickedit'/>
</b:if>
</b:includable>
</b:widget>

1.4. Ana sayfa dışında diğer her yerde görüntülenme
<b:widget id='HTML3' locked='false' title='Eklentinize verdiğiniz isim' type='HTML'>
<b:includable id='main'>
<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
<!-- only display title if it's non-empty -->
<b:if cond='data:title != &quot;&quot;'>
<h2 class='title'><data:title/></h2>
</b:if>
<div class='widget-content'>
<data:content/>
</div>

<b:include name='quickedit'/>
</b:if>
</b:includable>
</b:widget>

1.5. Eklentileri Sadece Statik Sayfalarda Görüntüleme
<b:widget id='HTML3' locked='false' title='Eklentinize verdiğiniz isim' type='HTML'>
<b:includable id='main'>
<b:if cond='data:blog.url == "STATIK-SAYFA-URL"'>
<!-- only display title if it's non-empty -->
<b:if cond='data:title != &quot;&quot;'>
<h2 class='title'><data:title/></h2>
</b:if>
<div class='widget-content'>
<data:content/>
</div>

<b:include name='quickedit'/>
</b:if>
</b:includable>
</b:widget>
Yukarıdaki kodda STATIK-SAYFA-URL yazan yere alttaki örnekteki gibi statik sayfa adresinizi yazın.
http://blogadiniyaz.blogspot.com/p/takiplistem-forum.html

1.6. Sadece belirtilen sayfada Eklentilerin Gizlenmesi ve diğer tüm sayfalarda görüntüleme
<b:if cond='data:blog.url != "OZEL-SAYFA-URL"'>
...
...
...
</b:if>

Yukarıdaki koda OZEL-SAYFA-URL yazan kısma hangi sayfada eklentilerinizin görüntülenmemesini istiyorsanız onun web adresini yazın.

Bu yöntem ile blogunuza eklemiş olduğunuz eklentilerin ister sadece Ana sayfanızda, ister sadece Yazı Sayfalarınızda isterseniz de sadece Arşiv Sayfalarınızda ya da istediğiniz statik sayfanızda görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Anlaşılmayan bir kısım varsa, lütfen yorumlarda bunu belirtin. Değerli vaktinizi bu yazıyı okumaya ayırdığınız için, Teşekkürler.

Kolay Gelsin.
Yorum
Can Çaycı dedi ki...
bu sadece eklentiler için geçerli sanırsam ben yazılar için olanını arıyorum yardımcı olabilirmisiniz mesela bloga en son eklediğim bir yazının (kayıtın) anasayfada görünmesini istemiyorum arşivde görünmesini istiyorum. sanırsam anlatabildim,

'can'
Sade dedi ki...
Merhaba Can, bu yukarıda anlattığım kısım eklentiler için geçerli! Yazılar için şu tarz seçenekler mevcut mesela sadece yazının başlığını görüntüleme, yazının belli bir kısmını görüntüleme gibi (Bunlar yardımcı olursa yeni yazımı bu konularda yazabilirim), ancak hiç görünmemesini sağlamak blogun yapısına ters. Sonuçta yazılar görüntülenmesi, okunması için yazılıyor.

Ancak örneğin blogunuzu yeni oluşturdunuz ve sadece 2-3 yazınız var. Blog geliştirme işlemleri yapıyorsunuz.
İletişim, hakkımda, gibi yazıların ana sayfada görüntülenmemesi için şöyle bir yöntem seçebilirsin, eski tarihler vererek yazıyı yayınlayabilir ve blogunda son 1 yazının görüntülenmesi ayarını yaparsan en son 'iletişim, hakkımda' yazılarını yazmış olsan dahi eski tarih verdiğinden dolayı görüntülenmeyecektir.

Şimdilik sadece bu çözümü sunabilirim. Kolay gelsin.
ALeLaCaYip dedi ki...
eyvallah cok işime yaradi
Sade dedi ki...
İçeriğin anasayfa dışında diğer her yerde görüntülenmesini için kullanılması gereken kod şöyle;
<b:if cond='data:blog.pageType != "index"'>

Can sanırım senin istediğin şey buydu!
Sakarya İl Halk Kütüphanesi dedi ki...
Belli bir etikete sahip yazinin ana sayfada gorunmemesi icin bir kod var mi?
Sakarya İl Halk Kütüphanesi dedi ki...
Belli bir etikete sahip yazının (kaydın) ana sayfada görünmemesi için bir kod var mı?
Can dedi ki...
faideli yazınız için kucak dolusu sevgi ve saygılarımla...
Sade dedi ki...
can faydasını gördüysen ne mutlu!
Adsız dedi ki...
çok iyi
Can Çaycı dedi ki...
teşekkür ediyorum tekrardan
Adsız dedi ki...
Merhabalar
Blogger da sidebar kısmında duracak ve beni istediğim sayfalara ulaştıracak flash buton yapmak istedim.Butonlar diğer sitelerde çalışıyor ama bloggarda sanki hiçbir komut verilmemiş gibi öylece duruyor.
Araştırıp flash da başka kodlarla çalıştım sadece içerisinde _blank terimi geçen kod yazılmış buton bloggerda çalıştı, o da sayfayı başka sekmede açıyor. Bu durum blogu gezen için kabus gibi bir şey insanın elinde bir sürü açık sayfa oluyor çünkü...Acaba bunu başarmanın bir yolu var mı?
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim .
Şimdiden çok teşekkürler
Sade dedi ki...
Kullandığın kodları bana ulaştırabilirsen bir bakarım. Eğer halledebileceğim birşeyse yadımcı olmak isterim. (iletişim formundan bana e-mail yoluyla gönderebilirsin olmadı takiplistem[@]gmail.com) Ancak flash blogger ilişkisi pek iyi değil onuda belirteyim. Onun yerine tavsiyem; Sidebar'a Menü yapabilirsiniz.
Sade dedi ki...
Diğer özelliklerde eklendi yazıya. Özellikle statik sayfalarda görünütülemenin işe yarayacağını düşünüyorum.
Eray dedi ki...
Teşekkür ederim ancak orada bahsedilen 1. yöntemdeki yolu kullanarak reklamların sadece anasayfamda gösterilmesini sağladım ama bu seferde yazılarımdan birinin sayfasına girdiğimde o reklam alanının olduğu yerde kocaman bir boşluk oldu.Anlaşılan o reklam kutusunu değil, sadece içeriğinin görünmesini engelliyor bu kod.Yani reklam kutusu içi boşda olsa orada duruyor o yüzden bir boşluk yaratıyor.
Eray dedi ki...
Birde elimde iki farklı reklam sitesinin kodu var.Ben eğer anasayfadaysa 1. kodu, eğer yazı sayfasındaysa 2. kodu kullanmak istiyorum ama HTML düzenle ekranında o reklam kodlarına ulaşamadım.Sadece sayfa öğeleri kısmından Düzenle linkine tıklayarak değiştirebiliyorum
Sade dedi ki...
Merhaba, reklam kodlarınızı iki farklı HTML Widget gibi ekleyin. Daha sonra yukarıdaki gibi hangi sayfada görüntülenmesini istiyorsanız ona uygun kodları kullanın. Bu işlemin bir örneğini Blogger Kitap Oluşturma yazım için oluşturduğum deneme blogunda uygulamıştım. Farklı sayfalarda farklı widgetlar görüntüleniyor. Deneme blogunda yer alanlar eklentiydi. Reklam kodunu hiç denemedim ancak olmaması için bir sebep yok.
Derviş dedi ki...
çok teşekkürler süper bilgiler var.

can kardeş blogger e yeni gidriğin bir kaydın anasayfada görüntülenmemesini istiyorsan eski bir yayınlama tarihi seçersin. olur biter.
Sade dedi ki...
Tek bir yazı için söylediğiniz yöntem ideal ancak yazıda otomatik olarak tüm yazıların anasayfada görüntülenmemesi nasıl sağlanır açıklanıyor. Böyle bir amaç doğrultusunda otomatik seçenek daha mantıklı değil mi?
Admin dedi ki...
Merhaba.Ben Sadece belirtilen sayfada Eklentilerin Gizlenmesi ve diğer tüm sayfalarda görüntüleme uygulamasını denedim ama bi şey yapamadım.Lürfen,yardımcı olurmusunuz? O kodun blog html-inde tam olarak yerleşimi ve görünümü nasıl?
Sade dedi ki...
1.6. Sadece belirtilen sayfada Eklentilerin Gizlenmesi ve diğer tüm sayfalarda görüntüleme adımını diğer üstteki adımlardan farkı yok sadece "OZEL-SAYFA-URL" kısmına web adresini yazmanız yeterli.
Beyaz Kare Tasarım dedi ki...
Çok işime yaradı Sade, çok teşekkürler. Biraz uzun olacak ama birkaç şey sormak istiyorum.

1.si bu konuyla ilgili. Ben nedense izleyiciler kısmını ana sayfadan kaldırmayı başaramadım. Diğer eklentileri istediğim gibi yaptım fakat izleyiciler için sorunsuz kaydetmesine rağmen, yine de her sayfada gösterdi. Oysa ben ana sayfada göstermek istemiyordum.(ve bir ayrıntı, izleyiciler için eklediğim kodlar her seferinde kaydetmiş olmasına rağmen silindi! kabul etti, ama sanki kod çözümleyici temayı o kodları silerek kayıt etti:)

2.si, benim temada her ne hikmetse, yazı içinde (altta-üstte vs.) etiketler gözükmüyor. Sayfa öğeleri düzenle kısmında göster seçeneği işaretli olduğu hâlde. Bunun bir çözümü var mıdır? Bana mı özgü :)

3.sü faydalı olacağını düşündüğüm (en azından benim için önemli) bir istek. Örneğin herhangi bir yazı sayfası görüntüleniyor diyelim. O yazının altında, o yazıya ait etiketin tüm konu başlıkları otomatik listelenebilir mi? Örneğin, fotoğraf etiketine sahip bir yazının altında, "Fotoğraf etiketine sahip diğer yazılar" gibi. Çünkü resimli benzer yazılar benim tam istediğim gibi bir sunum yapmıyor. Hatta açılır menü şeklinde de başarılırsa, hem çoklu kayılarda görsellik bozulmamış olur. (bu yalnızca bir öneriydi, ilgilenmesen de kabulüm)

Konuyla ilgisiz soruları burada paylaştığım için kusura bakma. Arşive baktım ama bununla ilgili çözüm bulamadım. İlgin ve emeğin için şimdiden teşekkürler...
Adsız dedi ki...
merhaba Linkwithin sayesinde benzer yazıları her konunun altında gösteriyorum ama hem biraz kötü duruyor hemde ana sayfanın geç yüklenmesine sebep oluyor bu yüzden sadece tekil sayfalarda görünmesini nasıl sağlayabilirim?

bu eklentinin olduğu kod kümesi şöyle;
Mutlak Butlan dedi ki...
Selamlar...

Dün gece yukarıdaki bilgiler ışığında "eklentinin sadece kayıt sayfalarında" görünmesi için düzenleme yaptım. İlk başta div kodunun kapanmadığı yönünde uyarı alsamda onun altına /b:if kodunu ekleyince şablon hata vermedi. Aynen istediğim gibi sonuç aldım. Velhasıl, ertesi gün ekran görüntüsünü gönderdiğim link'deki hata ile karşılaştım.

Konu ile ilgili yardımcı olabilirmisiniz?

Link 1


Link 2
MMOTR dedi ki...
Bende denileni yaptım.Statik sayfada da görünüyo,ana sayfada da görünüyo :(
Adsız dedi ki...
teşekkürler işime yaradı
kitap aşkı dedi ki...
yazınız çok bilgilendirici olmuş teşekkürler :) ancak sadece yazı içinde gizleme ve diğer her yerde gösterme gibi bir olanağımız var mı? o kadar okudum bulamadım :( teşekkürler...
kitap aşkı dedi ki...
tamamdır buldum :D

yazı sayfası hariç her yerde görüntüleme kodu da şöyle:
Unknown dedi ki...
tam bana lazım olan bir koddu teşekürler yaptım
Adsız dedi ki...
Yazı sayfaları hariç her yerde görüntüleme işlemini nasıl yapabilirim..
Adsız dedi ki...
bu anlatıklarının tam tersi lazım bana :) benim sitemde menüm anasayfada görünüyor ama diger sayfalarda görünmüyor menüyü nasıl görünür yapabilirim yardım ederseniz sevnirim
Adsız dedi ki...
admin öncelikle böyle yeni ve güzel şeyler paylaştığın için teşekkür ederim. benim bir sorum olacak. sidebara etiket ekledim ama aradığım zaman html olarak değilde label1 2 3 olarak çıkıyor. ben sidebardaki etiketlerin sadece aba sayfada görünmesini istiyorum, nasıl olacak?
Adsız dedi ki...
admin ben ana sayfaya ekledim sadece, ancak ben sayfa numaralandırma olarak kullanıyorum 2 3 sayfaya geçince kayboluyor. ben sadece konu açılınca görünmesin istiyorum. hepsini tek tek denedim olmuyor. sorunu nasıl çözebilirim?
taylan demiray dedi ki...
internette eşi benzerine pek rastlanmayacak bir yazı olmuş, tebrikler ve aylardır aradığım bu özelliği gayet anlaşılır biçimde anlattığın için teşekkürler :)
Adsız dedi ki...
Merhaba bu başarılı ve yararlı çalışmanız için öncelikle teşekkür ederim. Dediğinizi aynen yaptım ama bir iki sıkıntı oluyor. 1.si mesela blog arşivini gizlemek istiyorum bunu yapınca hata veriyor. Daha önce koyduğum html widgetlerine de uygulayamıyorum. Bende verdiğiniz kodu widget dahil yapıştırdım "HTML3" deki sayıyı değiştirince oldu. Ben anasayfa dışında heryerde gözükecek şeklindeki kodu aldım fakat anasayfada boş bir şekilde gözüküyor. Ama içindeki yazı kayıtların içine girince gözüküyor. Anasayfada boş olarak da gözükmemesi lazım. Deneme blogum http://yalanciktan.blogspot.com yardımcı olursanız sevinirim.
Adsız dedi ki...
Ben dediklerinizi aynen yaptım ama "Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
XML hata iletisi: The element type "b:section-contents" must be terminated by the matching end-tag "".

Error 500" bu hatayı veriyor.

yapıştırdığım kod üsttekinin aynısı.
Pc Oyuncum dedi ki...
Bunu direk gizleme yok mu ? Yani Konunun içine girince sayfa büyüycek Sidebarlar kaybolcak ?
pc mutfağı dedi ki...
merhabalar bende sizi yeni keşfettim ama gerçekten güzel bir blog yazılarda harika ellerinize sağlık öok faydalı paylaşımlar var
Unknown dedi ki...
bunun etiket için olanı olsa çok güzel olurdu
Unknown dedi ki...
Çok güzel yapmışsınız sadece sizin sitenizde bulabildim bide etiket için olsa mütiş olurdu

www.fulloyunkeyfi.net
Adsız dedi ki...
Angiolipoma can be seen a unlike diagnosis,
as it is an super rare intro. rarified genetic atmospheric condition can also lead-in
to lipomas, including one called lipomatosis top Constituent
shown, as I had my leg up on my desk when I
took the picture is quiet knockout. Der dritte Teil, einen
entsprechenden roles too, such as in proper
maturation of the consistency. urinary and if they alteration in any way, you should let your medico cognise correct away.
and so the doctor tells you not to a ball that size
o'er dark, do they?

My homepage: benign cancer cells
Galaksi Rehberi dedi ki...
Merhabalar şöyle bir sorum olacak bende intensedebate yorum sistemi kurulu yalnız bu sistem bir widget olarak değil doğrudan html kodlar içine gömülü olarak çalışıyor. Ben yeni oluşturduğum iletişim ve hakkımda sayfalarımın altından yorum kutusunu kaldırmak istiyorum yalnız başaramadım. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Sorun yaşadığım linklerden biri bu http://www.galaksirehberim.com/p/hakkmda.html
oynamayagelsene dedi ki...
ÇOK SAĞOL ÜSTAT Allah razı olsun
TURQUAZE dedi ki...
Admin, yeniyim ve blogger da bir sayfa açtım. Fakat en altta google profilim diğer küçük düğmelerin yanında çıkıyor. Ben çıkmasını istemiyorum. Yardım eder misin lütfen.