05 Mayıs 2009

Önceleri sadece kendi blogumda yaptığım değişiklikleri sizlerle paylaşmak adına başlattığım "Blogger Yardım" etiketli yazılarımın ilgi çekmesiyle bu konuda daha fazla yazı yazmanın iyi bir fikir olacağını düşündüm. Bir kaç basit adımla anlaşılabilecek ve uygulanabilecek blog geliştirme ve güzelleştirme ipuçlarını sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Bu kararımda etkili olan tüm arkadaşlarıma ve bir işin bir başkası tarafından beğenilmesinin hazzını yaşatan ve yorumları ile beni heveslendiren tüm okuyucularıma teşekkürler ediyorum.

Blogger'ın kullanıcılarına sunduğu hazır blog temaları çok sade ve sınırlı eklentiye sahip. Ancak, bu kısıtlı imkânları genişletebilmek sizlerin elinde. Okuyucularınızın ve ziyaretçilerinizin yazılarınızın içeriği kadar blogunuzun görünümüne de önem verdiğini unutmayın.

Blogunuzda değişiklik yapmaktan çekinmeyin. Yapacağınız ufak çaplı farklılıklar dahi ziyaretçilerinizin ilgisini çekecektir. Artık hazırsanız, “Blogger Yazılarınızda ilk harfin nasıl gazete yazı tipi ile büyük harfle yazılabileceğini” anlattığım yazımın devamını okumaya ne dersiniz?

İlk önce herhangi bir aksilikten temamızı korumak adına temanızın yedeğini almayı unutmayın.

Temamızın yedeğini aldıktan sonra;

Yerleşim > HTML'yi Düzenle > Widget Şablonlarını Genişlet' e tıklayın. Ve "Ctrl+F" yardımı ile
]]></b:skin>
kodunu aratarak, bulun.

Bulduğunuz bu kodun üzerine aşağıdaki kodu yapıştırın;

.newspaper {
float:left;
color:#000;
background:#fff;
line-height:80px;
padding-:1px 5px 0 0;
font-family:times;
font-size:100px;
}
Bu yukarıdaki kodda isterseniz kendi blogunuza daha iyi uyum sağlaması adına şu değişiklikleri yapabilirsiniz;

Font Size: Punto Boyutu
line-height: Yükseklik
color: Renk
background: Arka plan

Temanızı kaydedin. Ve,
Ayarlar > Biçimlendirme > Kayıt Şablonu yolunu izleyin ve Kayıt Şablonu seçeneğinin yanında bulunan kutucuğa aşağıdaki kodu yapıştırıp ve ayarları kaydedin;

<span class="newspaper">İlk Harf</span>

Yeni bir kayıt oluşturmak istediğinizde yukarıdaki kod, yazının HTML'yi düzenle kısmında hazır olarak görünecek, bu kodda İlk Harf yazan kısma yazıda kullanacağınız ilk harfi yazın.

Bu düzenlemeye bir örnek görmek isteyenler bu adresi ziyaret edebilirler.
Yorum
sesiber dedi ki...
ekledim ama olmadı, hiçbir değişiklik yok. Birşey yaptım ama ne, daha doğrusu birşey yapamadım ama ne?
Fıkra Sevenlere dedi ki...
Çok teşekkürler, tebrikler, yararlı bilgilerle dolu bloğunuz..
İlk harfi yapıştırdıktan sonra enter tuşu ile bir satır inip geri kalanı yapıştırınca oldu:))
Selamlar - Saygılar..




'Fıkra Sevenlere'
Sade dedi ki...
Ooo üstad hoşgeldin. Uyuglamayı beğenmene sevindim. Bir ileri bir geri ile oldysa ne mutlu:D

Evet bir sürü bilgiyi paylaştım ve paylaşmayıda planlıyorum. Umarım blogger kullanıcılarına bir faydam oluyordur.