02 Nisan 2009

Ne kadar kolay bir başkasına ait günlüklerin,harflerin,kıvrımların üzerinden geçmek sabahlara kadar. Başka hayatların üzerinden yürümek ne kadar kolay. Nasılsa ölen başkasıdır,yaşayan da. Yürek isteyen,insanın kendi hayatının üzerinden geçebilmesi. Yeniden yaşayabilmesi,yeniden ölmesi...

Nazan BEKİROĞLU / MOR MÜREKKEP

Kelimelerle oynamak herkesin harcı olmasa gerek. Her zaman çok kitap okumanın yazabilmek için ön koşul olduğunu düşünmüşümdür. Okumayan insan, yazdıkları ile okuyucularını memnun edemez. Peki, giderek endüstriyelleşen yaşamlarda okumak için pek az vakti kalanlar ya da bir şeyler okumak için tavsiye arayanlar ne yapmalı? Değerli yazarların yazılarından çokça alıntıların bulunduğu bu blog çözüm için iyi bir örnek.

“Beni aşkın yağmur olup yağdığı, zamanın aşka kurulduğu, aşkın zekât olarak verildiği coğrafyalara götürsünler istiyordum. Aşk ile yoğrulmak, aşktan yorulmak istiyordum.

Ayinini tamamladıktan sonra bitkin düşen bir aşk dervişi olmak istiyordum ve bütün ayinlerim aşk dairesinde dönmekten ibaret olsun istiyordum. Leyla'nın hasreti, hicranı, firkati içimi yaksın ve ahımın kıvılcımlarından gökler tutuşsun istiyordum.”İskender PALA / Babil'de ölüm İstanbul'da Aşk

“Bulaşık yıkarken dua et. Yıkanacak tabaklar olduğuna şükret; çünkü bu, yiyecek bir şeyler olduğunu, birilerini doyurduğunu, birileriyle ilgilendiğini, yemek yapıp sofra kurduğunu gösterir. O anda yıkayacak tek bir tabağı olmayan, sofra kuracağı hiç kimsesi olmayan milyonlarca insanı düşün.”Paulo Coelho / Portobello Cadısı

“Ama gözlerin sanatında yine de bir eksiklik var:
Gördüklerini çiziyorlar yalnız, yüreği tanımıyorlar.”William Shakespeare
...gibi birbirinden güzel alıntıların yer aldığı bu blogdan faydalanılabilir diye düşünüyorum. Ana başlıkları; Aforizmalar, Din, Duyuru, Deneme, Öykü, Şiir, Gündelik İsler, Kitap, Rasgele yazıları, Sanrılar/ım, Tanıtım şeklinde sıralanabilenecek olan blog 27.8.2007 tarihinde (Şaban ayının 15. gecesi) Berat kandili ile blog yazıları tarafından aktif edilmiş. Düzenli olamasa da ara ara yazdığı yazılara bir göz atılabilir, en azından teneffüs aralarınızda. Sayfasının altında reklam olarak paylaştığı bannerlardan da anlaşılacağı gibi sosyal sorumlulukları olan bir insan kendisi.

İlk kez blogcu altyapılı blog hakkında notlarımı paylaşıyorum. Bu blogu, Bloxoo da bulunan keşfet tuşu sayesinde ilk kez ziyaret etmiştim. O kadar çok blog var ki! Esasında sizlerinde katılımcı olmanızı çok isterdim, sevdiğiniz bir blog hakkında yaz yazıp cümle âlemle, ulu orta paylaşsanız keşke. Ben açayım da artık gerisi size kalmış. (Denemek isteyenlere: Blog Yorumunu, Yaz, Gönder, Paylaş!)

Şey Galip’in sözleri ile son bulsun yazı;

Ey felek maksadın ülfet mi adâvet mi nedir?
Yoksa ol mâh ile uşşâka
felaket mi nedir?
Ermeden vuslata hicrâna eriştik ammâ
Anlasam bâri
bidâyet mi nihayet mi nedir?


Ziyaret etmek isterseniz, sizi şöyle alalım.

Yorum
KelimelerinAhengi dedi ki...
Bu inceliğinizden ve beğeninizden ötürü teşekkür ederim efendim. (:

Hayırlı günler dilerim...
Sade dedi ki...
o sizin güzelliğiniz... Saygılar...