08 Ekim 2009


Blogger hazır temalarında veya hazırlanmış özel temaların çoğunda yazılara yazılan yorum sayısını belirtirken, yorum sayısına özel uyarı yazısı yazılamıyordu. Bu gerçektende çok büyük bir sorun olmasa da benim gibi sizi de rahatsız etmiş olabilir. Bu yazıyı okuduktan sonra sorununuz ortadan kalkacak. 

Yorumsuz bir yazıya "İlk Yorumu Siz Yazın", bir yorum yazılmış yazıya "Sadece Bir yorum Yapıldı, Sıra Sende" yada birden fazla yorum yazılmış bir yazıya da "... Adet Yorum Yazıldı" gibi bildirimlerde bulunabilirsiniz. Yukarıdaki resimde, yazılmış farklı yorum sayılarına göre yazı sonlarında farklı bildirimlerde bulunulduğunu görebilirsiniz.

Yorum Sayısına Farklı Bildirimlerde Bulunmak

Anlatıma başlamadan önce farklı tema kullanıcıları için bir uyarı yapmak isterim; Aşağıda anlatılacak yöntem Blogger'ın Minima teması baz alınarak anlatılacaktır. Farklı bir tema kullanıyorsanız, aratmanız gereken kod temel olarak aynı olacaktır ancak bazı ufak değişiklikler gösterebilir.

Öncelikle, Kontrol Paneli  > Yerleşim > HTML Düzenle yolunu izleyin ve Widget Şablonlarını Genişlet kutucuğuna tıklayın. Ardından temanızda alttaki kodu aratın;
<b:if cond='data:post.numComments == 1'>1 <data:top.commentLabel/><b:else/><data:post.numComments/> <data:top.commentLabelPlural/></b:if>
Bulmuş olduğunuz bu kodun yerine alttaki kodu yapıştırın;

<b:if cond='data:post.numComments == 1'>1 Yorum Yapıldı.<b:else/>
<b:if cond='data:post.numComments == 0'>İlk Yorumu Siz Yazin!<b:else/>
<data:post.numComments/> Adet Yorum Yapıldı
</b:if>
</b:if>
Yukarıdaki kodda kendinize has değişiklikler yapmanız da mümkün. Kırmızı ile renklendirilmiş yazıları değiştirebilirsiniz. Ayrıca farklı yorum sayıları için farklı yazılarında görüntülenmesini sağlayabilirsiniz. Merak eden olursa cevaplarım.

Aratmanız gereken koddan temanızda iki adet bulacaksınız. Birinci kod anasayfanızda yazıların başlık alanları altında yada yazı sonlarında yorum sayınızın görüntülenmesine yarıyor. İkinci bulacağınız kod ise herhangi bir yazıyı görüntülediğinizde yazının sonunda görüntülenen yorum sayısını sağlıyor.

Eğer her iki kısımdaki yorum sayısını göre farklı tepki verilmesini istiyorsanız yukarıda anlatılan adımları tekrarlamanız yeterli. Eğer sadece anasayfadaki yorum sayılarını düzenlemek istiyorsanız temanızda aratmanız gereken kodun ilkini, eğer yazı sonlarındaki yorum sayısı bildirimini değiştirmek istiyorsanız sadece ikincisini değiştirmeniz yeterli olacaktır.

Değerli vaktinizi bu yazıyı okumaya ayırdığınız için teşekkürler. Umarım aradığınız bilgiye ulaşmışsınızdır. Eğer anlatımda eksik kalan yada anlaşılmayan kısımlar varsa lütfen yorumlarda belirtin.

Kolay Gelsin.
Yorum
Simsponge dedi ki...
Teşekkürler, faydalı bir bilgi :)
La Shadow dedi ki...
bence de çok teşekkürler.
Unknown dedi ki...
ben başka bir konuda yardım istiyorum aslında:))))

şu açılır menü konusu varya.siz çok güzel açıklamışsınız ama ben beceremedim galiba:( sürekli hata verdi.bana yardım edebiirmisiniz acana?
Sade dedi ki...
Tabi ne demek;) Açılır menülerden hangisi ile sorun yaşıyorsunuz. Hangi adımlarda hata alıyorsunuz bu gibi kısımları yazarsanız yardım etmek daha kolay olacaktır.
Unknown dedi ki...
merhaba,

Şablonumu yedekliyorum sonra verdiğiniz kodları yapıştırıyorum ama olmuyor.gerçi henüz oluşum aşamasındaki bir blogda denedim.yani henüz bir veri girmemiştim.caba ondan mı odu.bir de eski bloğumda bir deneyeyim hala hata verirse tekar yardım isterim.teşekkürler bu arada:)))
Sade dedi ki...
Eğer yukarıdaki tüm adımları takip ettiyseniz ve düzenlemeleri yaparak şablonunuzu sorunsuz kaydettiyseniz; yazı girmediğiniz için görüntülenmemesi normal. Ama şablonu kaydederken sorun yaşadıysanız lütfen belirtin.
REDKAYA dedi ki...
Ya hocam bende 2 tane yorum kutusu var :)
Şimdi fark ettim nasıl düzeltebilirim :)
Sade dedi ki...
@Redkaya: enteresan bi kısım olmuş.
Önce temanızın yedeğini alın. Temada iki tane;
<div class='comments' id='comments'>
kodu var birincisini bulun ve ikinciye kadar olan kısmı silin. Temanızı görüntüleyin ve sorunsuzsa kaydedin.
REDKAYA dedi ki...
<*div class='comments' id='comments'>

Sorunda o zaten o koddan 1 tane var.
Ve bir rakadaşın tavsiyesi üzerine

blogitemcreate
ve
< $BlogItemCommentCreate$>

Bu iki kodu da arattım bulamadım :S
Temamım yedegini her başarılı ve begendiğim değişiklikten sonra alırım.
Sade dedi ki...
@Redkaya: Dün sayfanın kaynağını göster ile sayfanın kodlarını görüntüleyerek sana bu öneriyi sundum. Boşa sallamadım yani. Temanda o koddan iki tane var. comments' id='comments şeklinde de aratabilirsin.
REDKAYA dedi ki...
Yok hocam 1 tane var :S

:D:D