26 Ağustos 2009

Bir sürü etiketiniz mi var? Sadece bazı etiketlerinizi mi paylaşmak istiyorsunuz? Etiketlerinizi kategorilere ayırmak mı istiyorsunuz? Sadece istediğiniz etiketleri seçerek ister liste ister bulut halinde görüntülemeniz artık mümkün.

Blogger'ın 10. senesi dolayısı ile bir nevi hediye olan bu eklenti sayesinde artık hayallerini kurduğunuz, Belirli Etiketleri Listeleme ya da Sadece Seçilen Etiketlerle Etiket Bulutu Oluşturma hayallerinizi artık gerçekleştirebilirsiniz.

Kullanıcılar tarafından Blogger'dan ısrarla istenen özeliklerden bir olan belirli etiketleri listeleme ve onlardan etiket bulutu oluşturma özelliğini en sonunda Blogger, herhangibir ek dosyaya, ek kodlara ve benzeri özelliklere gerek kalmadan kullanılabilir versiyonunu biz kullanıcıları için hizmete açmıştır. Hayırlı uğurlu olsun...


Bahsettiğim özelliği sağ sütunda ya da yukarıdaki resimde de görebileceğiniz gibi hemen blogumda kullanmaya başladım bile, sizlere de öneririm.

Sadece İstenen Etiket Listesi ve Bulutu Nasıl Görüntülenir?

Sadece İstenen Etiketlerce oluşturulacak Etiket Bulutunu ekleyeceğiniz blogunuzun Sayfa Öğeleri kısmına gelin ve Gadget Ekle seçeneğini seçin. Açılan pencerede alt alta sıralanmış olan hazır eklentilerden olan Etiketler gadgetini seçin. Alttaki resimdeki göreceğiniz gibi açılan pencerede etiketlerinizi görüntüleyebilmeniz için size sunulmuş seçenekler var.


İlk açıldığı şekli ile etiketlerinizi sıralayacaktır. Bulut seçeneğini seçerseniz, etiketleriniz kümülüs bulutu gibi görüntülenecektir. Yandaki sütundaki gibi.

Sadece İstediğimiz Etiketleri Görüntülememiz Mümkün mü?
Göster seçeneği yanında verilmiş olan Tüm Etiketler veya Seçilen Etiketler seçenekleri ile bu mümkün. Seçilen Etiketler seçeneğine tıkladığınızda hemen altında şuna benzer bir yazı çıkacaktır; "Toplam ... etiketten ... tanesi seçildi" bu yazının hemen yanında yer alan düzenle seçeneği ile istediğniz etiketleri seçebilir ve organize edebilirsiniz.


İşte bu son adımın da ardından seçmeli etiket bulutu hazırlayabilirsiniz. Kesinlikle çok güzel bir eklenti denemelisiniz.

Kolay gelsin...

Kaynak: Blogger Buster
Yorum
Pelikan® dedi ki...
Yahu deliler gibi arar dururdum internette güzel bir etiket bulutu bulmak için, daha dün isyan ediyordum paylaştım arkadaşlara.. Ne kadar basit ve kolay eklenebilir bir özellik oysa ki... Sanırım yeni bir özellik bu veya benim dikkatsizliğime geldi hiç kurcalamadım farketmedim önceden, eklediğim gibi bırakmıştım Etiket Gadget'ını...

Uyguladım ben de, yazını da ff'de imliyorum...

Teşekkürler... :)

Not: mevcut etiket düzeninde değişiklik yapıp sonuç alamayan olursa etiket gadget'ını kaldırıp tekrar eklesinler..
~PakKaramu~ dedi ki...
PAK KARAMU
Sade dedi ki...
Pelikan evet çok basit bir yöntem ancak yeni bir özellik! onun için gözünden kaçmıştır. Blogger'ın 10. yıl etkinliklerinden;)
Adsız dedi ki...
çok faydalı bir paylaşım gerçekten teşekkürler;)
the-glacier dedi ki...
süpersin... kodlarla uğraşarak kafayı yemek üzereydim.. çok teşekkürler..
Sade dedi ki...
@bikackelam & @the glacier: işinize yaradıysa ne mutlu.
hiçbirşey hakkında dedi ki...
üstat belirttiğiniz yöntemi uyguluyorum ama bende herhangi bir etiket görünmüyor(toplam 0 etiketten 0 etiket seçildi). yani seçecek etiket yok. ne yapmam gerekir. yardımcı olursanız sevinirim